Umowa sprzedaży zakłada, że Volvo zmieni właściciela, jednak zachowa samodzielność w ramach chińskiego koncernu. Za firmę, o której mówiono "to co jest dobre dla Volvo, jest dobre dla Szwecji" Chińczycy wyłożyli miliard i trzysta tysięcy euro, czyli około pięciu miliardów złotych.
Suma, za którą Ford sprzedał posiadane od jedenastu lat Volvo jest niemal pięciokrotnie niższa od ceny którą sam za nie zapłacił. Dowodzi to determinacji Amerykanów w jak najszybszym pozbyciu się szwedzkiej marki.
Decyzja wywołała zaniepokojenie dwudziestotysięcznej załogi fabryki Volvo. Pracowników uspokoiły zapewnienia, że produkcja pozostanie w Szwecji, a dotychczasowe przepisy pracy będą nadal obowiązywać. Volvo ma też zachować samodzielność w ramach chińskiego koncernu.
Transakcja dotyczy jedynie producenta samochodów osobowych marki Volvo. Wytwórcą pojazdów ciężarowych tej samej marki jest koncern Volvo AB będący nadal w dużej części własnością szwedzką.