Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Warszawa-metro-budowa

0
Podziel się:

Ruszyła największa i najbardziej skomplikowana budowa w Polsce. W Warszawie rozpoczęły się prace przy budowie drugiej linii metra. Przez najbliższe 3 lata kierowcy muszą się liczyć z utrudnionym przejazdem przez centrum miasta.

W weekend został zamknięty odcinek ulicy Prostej od Karolkowej do Ronda Daszyńskiego. Dziś ruszyły prace przy budowie szybu startowego - podkreśla Paweł Siedlecki z metra warszawskiego. Teren budowy został zagrodzony, trwa zrywanie asfaltu, torów tramwajowych oraz przesuwanie instalacji podziemnych.
Szyb startowy to otwór w ziemi o długości 120 metrów, szerokości 20 oraz głębokości 20. Tarcza, która będzie używana do drążenia podziemnego tunelu ma 80 metrów długości - informuje rzecznik warszawskiego metra Krzysztof Malawko. Tarcza będzie przesuwała się pod ziemią z prędkością 15-16 metrów na dobę. Jeżeli tunel będzie drążony na niewielkiej głębokości mogą być odczuwalne drgania - dodaje Malawko. Choć drążenie tunelu rozpocznie się dopiero na wiosnę przyszłego roku, już dziś przy pracach przygotowawczych zatrudnionych jest około 500 najwyższej klasy inżynierów - zapewnia Krzysztof Malawko. Tarczę obsługuje 6 do 8 osob. Jest to urządzenie skomputeryzowany.
Budowę nadzoruje sztab naukowców między innymi z Politechniki Warszawskiej i Politechniki Krakowskiej, są także specjaliści od wierceń, od robót górniczych, drgań i hałasu. Jest to rzesza specjalistów najwyższej klasy - dodaje Krzysztof Malawko.
Budowę drugiej lini metra można obserwować na stronie internetowej www.metro.waw.pl.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)