Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

104 mln zł na modernizację trasy wjazdowej do Szczecina

0
Podziel się:

104 mln zł ma kosztować przebudowa głównej drogi wjazdowej i wyjazdowej ze
Szczecina. Ma ona ułatwić m.in. dostęp do portu. W środę prezydent miasta i przedstawiciele
wykonawcy prac, czyli polsko-czeskiego konsorcjum Eurovia, podpisali umowę na wykonanie robót.

104 mln zł ma kosztować przebudowa głównej drogi wjazdowej i wyjazdowej ze Szczecina. Ma ona ułatwić m.in. dostęp do portu. W środę prezydent miasta i przedstawiciele wykonawcy prac, czyli polsko-czeskiego konsorcjum Eurovia, podpisali umowę na wykonanie robót.

Inwestycja będzie współfinansowana z funduszy unijnych. Miastu udało się otrzymać z Unii Europejskiej 79 mln zł.

Prace mają potrwać 30 miesięcy, czyli do końca lipca 2013 roku. Wykonawca gruntownie przebuduje około 2,5 km ul. Struga, będącej główną trasą wjazdową i wyjazdową ze Szczecina.

"Przebudowa ul. Struga jest przez szczecinian oczekiwana od bardzo dawna. Jeden z głównych wjazdów do miasta jest w złym stanie i czas najwyższy, by został zmodernizowany. Dzięki temu będzie łatwiejszy dojazd do portu, skorzystają też mieszkańcy prawobrzeża. Wierzę, że inwestycję zakończymy w 2013 roku, jeszcze przed finałem międzynarodowych regat, i goście, którzy odwiedzą Szczecin podczas tej imprezy, korzystać będą z nowoczesnej drogi" - powiedział prezydent Szczecina Piotr Krzystek.

Szczecin będzie gospodarzem finału międzynarodowego Zlotu Żaglowców "The Tall Ships Races 2013" - w sierpniu tego roku. Regaty Wielkich Żaglowców są elitarnym spotkaniem wielu jednostek - w tym największych żaglowców świata. Historia regat sięga roku 1938, kiedy to w Sztokholmie odbył się pierwszy zlot żaglowców z udziałem m.in. "Daru Pomorza".

Po wojnie po raz pierwszy regaty odbyły się w 1956 r. Polska bierze w nich udział od 1972 r., kiedy to zwyciężył "Dar Pomorza". W 2000 roku żaglowce zawinęły do Gdańska. Gdynia gościła uczestników regat cztery razy, ostatnio w 2009 r. Szczecin gościł żaglowce raz - W 2007 R.

Trasa po modernizacji ma stać się nowoczesną i bezpieczną arterią, pozbawioną skomplikowanych i zakorkowanych skrzyżowań. Jeden z jej odcinków znajdzie się w głębokim wykopie, co pozwoli na budowę nad trasą dwóch wiaduktów. Zaplanowano też budowę dwupoziomowych skrzyżowań, nowych chodników i ścieżek rowerowych.(PAP)

epr/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)