Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Awarie na kolei. Wahania temperatur gorsze niż siarczyste mrozy

0
Podziel się:

Kiedy temperatura w ciągu doby spada poniżej zera i znów wzrasta, to na kolei gwałtownie rośnie liczba awarii.

Awarie na kolei. Wahania temperatur gorsze niż siarczyste mrozy
(Markanja/iStockphoto)

Kiedy temperatura w ciągu doby spada poniżej zera i znów wzrasta, to na kolei gwałtownie rośnie liczba awarii. Jak powiedział dyrektor ds. eksploatacji w PKP PLK Andrzej Pawłowski, z punktu widzenia infrastruktury lepsze są siarczyste mrozy.

_ - To jest tzw. przejście przez zero. Kiedy w ciągu dnia temperatura wynosi powiedzmy 4 stopnie, a w nocy spada do minus 6 stopni, to wilgoć zebrana w ciągu dnia zamarza. To zwykłe prawa fizyki, ale bardzo niebezpieczne dla rozjazdów, taboru itp., ponieważ kilka razy zamarzają i rozmarzają _ - wyjaśnił Pawłowski.

Jego zdaniem, dla kolei lepszy jest silny mróz. _ - Kiedy temperatura się stabilizuje, nawet na bardzo niskich poziomach, to - można tak powiedzieć - urządzenia się przyzwyczajają i nie ma aż tak wielu awarii _ - wyjaśnił.

Członek zarządu PKP PLK ocenił, że zarządzająca polską infrastrukturą kolejową spółka jest dobrze przygotowana zarówno do zbliżającej się zimy, jak i zmiany rozkładu jazdy, do której ma dojść w ten weekend.

_ - Można powiedzieć, że panuje pełna mobilizacja _ - ocenił Pawłowski. _ Mamy do dyspozycji ponad 16 tys. pracowników, 137 jednostek sprzętu przeznaczonego do odśnieżania, 175 zespołów awaryjnych do usuwania usterek, ponad 80 pociągów sieciowych, których używa się w przypadku awarii, a także lokomotywy spalinowe do przeciągania pociągów elektrycznych w przypadku awarii sieci trakcyjnej _ - dodał.

Pawłowski przypomniał również, że PKP PLK uruchomiła niedawno Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym. Centrum to umożliwia śledzenie ruchu pociągów i gromadzenie w jednym miejscu informacji dotyczących m.in. utrudnień w ruchu, opóźnień pociągów, czy dewastacji i kradzieży na liniach kolejowych. Wyjaśnił, że dzięki uruchomieniu Centrum, kolejarze od razu wiedzą, gdzie doszło do awarii i mogą natychmiast skierować ludzi i sprzęt do jej naprawienia. _ - Będziemy mogli reagować znacznie szybciej niż choćby w zeszłym roku _ - ocenił Pawłowski.

Czytaj więcej w Money.pl
Nowak chce, żeby polskie koleje upadały _ To jest kwestia wymogów formalnych, które musimy spełnić wobec Unii Europejskiej _.
UOKiK piętnuje kolejarzy. Będą zmiany UOKiK wszczęła postępowania przeciwko sześciu przewoźnikom. Nie przyjmowali reklamacji, bezprawnie pobierali dodatkowe opłaty.
Ujawnił, kiedy ruszy wielka prywatyzacja w PKP Jakub Karnowski: _ formalnie rozpoczniemy poszukiwanie nabywców na akcje Polskich Kolei Linowych _.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)