PKP Intercity otrzymało od pasażerów ok. 200 wiadomości dokumentujących stan czystości w pociągach. To efekt prowadzonej w grudniu przez przewoźnika akcji "czysty wagon". Najwięcej uwag dotyczyło toalet.
W ramach akcji, pasażerowie PKP Intercity mogli wysłać do przewoźnika zdjęcia lub nagrania z telefonu komórkowego, pokazujące brud w przedziałach i toaletach. Niezależnie od uwag o czystości toalet, pasażerowie komentowali także zbyt małe kosze na śmieci, czystość podłóg, okien i zewnętrznej części wagonów, a także brak pokrowców na zagłówki.
Na podstawie zebranych od pasażerów informacji ma powstać raport. Rzecznik spółki Małgorzata Sitkowska poinformowała w środę PAP, że pierwsze działania poprawiające sytuację zostaną podjęte w pierwszym kwartale bieżącego roku. Przewoźnik planuje m.in., aby pociągi na najdłuższych trasach były sprzątane także w trakcie podróży.
Jak powiedziała PAP rzeczniczka, przewoźnik udostępnił stały adres e-mail, na który, mimo zakończenia akcji, pasażerowie będą mogli zgłaszać uwagi o czystości w pociągach.
Rzeczniczka dodała, że przewoźnik użytkuje ok. 1,4 tys. wagonów.(PAP)
her/ amac/ mki/