Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Dariusz Dąbski nowym prezesem telewizji Puls

0
Podziel się:

Dariusz Dąbski został nowym prezesem
telewizji Puls - poinformowała stacja w przesłanym PAP w czwartek
komunikacie. Dąbski, dotychczas przewodniczący rady nadzorczej,
zastąpił na stanowisku prezesa Farella Meisela.

Dariusz Dąbski został nowym prezesem telewizji Puls - poinformowała stacja w przesłanym PAP w czwartek komunikacie. Dąbski, dotychczas przewodniczący rady nadzorczej, zastąpił na stanowisku prezesa Farella Meisela.

Dąbski był wcześniej prezesem m.in. takich spółek jak Optimus S.A., Fujitsu Siemens Computers i Centrum Jana Pawła II. Był przewodniczącym Rad Nadzorczych PKN Orlen, Onet.pl i Optimus Lockheed Martin.

W rozmowie z PAP podkreślił, że zmiana w fotelu prezesa Pulsu nie ma nadzwyczajnego charakteru. "Misja Farella Meisela po prostu dobiegła końca. On miał za zadanie doprowadzić do relaunchu stacji i taki relaunch się dokonał. Jego obecność w Polsce była zaplanowana na rok, który właśnie minął" - powiedział Dąbski.

Podkreślił, że przed nim, jako nowym prezesem Pulsu stoi przede wszystkim zadanie zdobycia szerszego grona widzów. "Trzeba powalczyć o szerszą grupę odbiorców. Otrzymaliśmy niedawno od KRRiT nowe częstotliwości. Teraz trzeba zaistnieć w tych miastach" - powiedział.

"Bliżej rynku, bliżej widza" - dodał, zapowiadając, że Puls szykuje się na "mocne wejście jesienią", niedługo zaś ruszy dodatkowe południowe wydanie programu informacyjnego.

Dąbski podkreślił, że Puls cały czas pracuje też nad kompletowaniem zespołu. Jeszcze w kwietniu mają być zatrudnieni nowi dyrektorzy: programowy, sprzedaży, marketingu i promocji. Nie chciał zdradzić ich nazwisk zapowiedział jednak, że będą wśród nich osoby z konkurencji.

Pytany czy nie obawia się, że TVN chce podważyć uzyskane przez Puls nowe częstotliwości powiedział, że dziwi się działaniom TVN i odbiera je jako "bezzasadne kreowanie czarnego PR-u wokół Pulsu".

W komunikacie stacja podała, że Farell Meisel uznał, iż jego roczna misja dobiegła końca - telewizja ma nową siedzibę, zespół powiększył się z 30 do 200 osób, wzrósł też zasięg stacji.

Większościowym udziałowcem telewizji Puls jest zakon franciszkanów; mniejszościowym koncern Ruperta Murdocha News Corp.

Telewizja Puls nadaje od 18 marca 2001 r. Wskutek kłopotów finansowych producenta programów Pulsu - Telewizji Familijnej - stacja przez wiele miesięcy nadawała jedynie powtórki programów, a w kwietniu 2003 r. wstrzymała nadawanie. Aby utrzymać koncesję, franciszkanie wznowili w czerwcu 2003 r. emisję za pośrednictwem platformy satelitarnej Polsat Cyfrowy. Zawarli też umowę z nowym producentem - firmą Mariana Terleckiego Antena 1 (w której później udziały kupił prezes Polsatu Zygmunt Solorz). Wówczas na antenie TV Puls pojawiło się m.in. więcej publicystyki.

Gdy w czerwcu 2006 r. kontrolowana przez Ruperta Murdocha News Corporation stała się mniejszościowym udziałowcem TV Puls, przewidywano, że stacja postara się o zmianę warunków koncesji, która do tej pory uniemożliwiała jej działalność komercyjną.

Według stacji, po dokonanej na początku lutego zmianie koncesji, sygnał tv Puls z nadajników naziemnych będzie docierał do ok. 11 mln telewidzów. W styczniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji dokonała kolejnej zmiany - koncesję z wyspecjalizowanej, stanowiącej, że 70 proc. czasu antenowego TV Puls muszą zajmować audycje i przekazy społeczno-religijne, zmieniła na uniwersalną. Decyzję tę zaskarżyła do KRRiT Grupa TVN, oceniając, że, zmiana koncesji odbyła się z "rażącym naruszeniem prawa".

News Corporation to jeden z największych koncernów medialnych na świecie. Należą do niego m.in. gazety "The Daily Telegraph", "The Sunday Times", "The Sun", "The Times" i "The New York Post"; magazyny "TV Guide" i "InsideOut"; narodowe australijska i nowozelandzka ligi rugby; kluby sportowe Los Angeles Lakers, New York Knicks, New York Rangers; studia filmowe z grupy FOX; telewizje kablowe (m.in. FOX News, FOX Movie, National Geographic Channel); telewizje satelitarne BSkyB (holding, największa brytyjska platforma cyfrowa Sky Digital), DirectTV Group, Foxtel, Sky Italia, Star TV, Sky Latin America; FOX Broadcasting Company i internetowe MySpace, IGN Ent.

W Polsce koncern Murdocha jest obecny od 1999 roku, kiedy kupił firmę reklamy zewnętrznej Town and City.(PAP)

js/ brw/ pru/ wkr/ mhr

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)