W końcu roku przeprowadzona zostanie kampania promująca spożycie gęsiny. Ma ona zachęcić Polaków do tego mięsa i wypromować je jako danie np. z okazji dnia św. Marcina czy Bożego Narodzenia - poinformował PAP dyrektor Krajowej Rady Drobiarstwa Leszek Kawski.
W tym tygodniu została wyłoniona agencja reklamowa, która zajmie się promocją gęsiego mięsa - powiedział Kawski. Dodał, że zgłosiło się 5 firm, wybrano spośród nich dwie, które dopracowują projekty kampanii reklamowej.
Jak wyjaśnił Kawski, kampania będzie trwała przez dwa miesiące - listopad i grudzień 2010 roku. Jesień to najlepsza pora na spożywanie gęsiego mięsa. Na kampanię przeznaczono 2,5 mln zł z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
Celem akcji jest zwiększenie sprzedaży gęsi na polskim rynku, a tym samym doprowadzenie do większego spożycia tego gatunku mięsa. Jak poinformował Kawski, obecnie przeciętny Polak zjada zaledwie 17 gramów tego mięsa rocznie. Kampania ma spowodować wzrost jego konsumpcji o 50 proc.
Kawski powiedział, że Krajowa Rada Drobiarstwa zdecydowała się na promocję gęsiny, gdyż badania wskazują, iż pojawiło się zainteresowanie tym gatunkiem drobiu. "Zależy nam na tym, by każdy chociaż spróbował tego mięsa i przekonał się, jak jest ono smaczne" - mówił dyrektor. Dodał, że dawniej gęsi były elementem tradycyjnej polskiej kuchni.
Polacy hodowali gęsi i delektowali się ich smacznym mięsem już w XVII wieku. W XIX wieku na warszawskiej giełdzie towarowej sprzedawano rocznie ponad 3,5 miliona gęsi. Także obecnie nasz kraj jest ich największym europejskim producentem.
Kampania promocyjna ma m.in. wypromować gęś jako danie z okazji dnia św. Marcina (przypadającego 11 listopada), czy Bożego Narodzenia. Kawski wyjaśnił, że np. w Niemczech gęsina jest tradycyjną potrawą na te święta. W Stanach Zjednoczonych je się indyka na Dzień Dziękczynienia, a Polsce gęś mogłaby być potrawą na Dzień Niepodległości.
Według Kawskiego, kampania będzie skierowana przede wszystkim do średniozamożnych rodzin w dużych miastach. Tym razem ma ona trafić tylko do konsumentów z Polski, następna będzie przeznaczona dla odbiorców polskich gęsi w Niemczech. "Będziemy chcieli konsumentom w tym kraju pokazać m.in. naszą produkcję, warunki chowu gęsi, a mamy się czym chwalić" - powiedział Kawski. (PAP)
awy/ bos/ mki/ gma/