Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

"Krewniacy" promują kartę I-C-E

0
Podziel się:

Zachęcenie do noszenia w portfelu plastikowej
karty I-C-E z numerami kontaktowymi do osób mogących w razie
wypadku udzielić dodatkowych informacji służbom ratowniczym jest
celem kolejnej edycji Kampanii Społecznej "Krewniacy".

Zachęcenie do noszenia w portfelu plastikowej karty I-C-E z numerami kontaktowymi do osób mogących w razie wypadku udzielić dodatkowych informacji służbom ratowniczym jest celem kolejnej edycji Kampanii Społecznej "Krewniacy".

Kampania "Krewniacy", zorganizowana przez Europejską Fundację Honorowego Dawcy Krwi, ma na celu promocję plastikowych kart I-C-E (ang. In Case od Emergency - w razie wypadku). I-C-E jest międzynarodowym skrótem informującym służby interweniujące na miejscu wypadku, z kim należy się skontaktować aby uzyskać ważne informacje o grupie krwi, przyjmowanych lekach, ewentualnych chorobach osoby rannej w wypadku.

Na karcie I-C-E należy podać: imię i nazwisko, grupę krwi oraz numery kontaktowe do bliskich nam osób. Karta jest wielkości karty bankomatowej i z łatwością mieści się w portfelu.

Pierwszym ambasadorem I-C-E w Polsce został muzyk Mateusz Pospieszalski. Do jego płyty EMPE3 została dołączona karta I-C-E oraz informacja o "Krewniakach". "W żyłach prawdziwych krewniaków oprócz białych i czerwonych płytek krwi płynie również muzyka. Taka najpiękniejsza, która mówi o dobroci, miłości, życiu. Krewniacy to pewien styl życia" - podkreślał podczas konferencji prasowej prezes Fundacji Marcin Velinov.

Część dochodu uzyskanego ze sprzedaży płyty wraz z dochodem ze sprzedanych kart I-C-E zostanie przeznaczona na autobus do poboru krwi im. Jana Pawła II. Koszt takiego autobusu to 2,4 mln złotych. Do tej pory Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi udało się zebrać 1,8 mln złotych. Autobus będzie się poruszał po całym kraju, a akcja pobierania krwi na terenie Polski będzie organizowana we współpracy z Regionalnymi Centrami Krwiodawstwa. (PAP)

msn/ malk/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)