Kampanię "Kromka Chleba" rozpoczyna w przyszłym tygodniu Caritas Archidiecezji Poznańskiej. Przez cały rok w piekarniach partnerów akcji będzie można kupić specjalnie oznakowany chleb, dzięki któremu wspierane będą m.in. jadłodajnie i dożywianie dzieci.
Jak wyjaśnił ks. Maciej Szczepaniak, rzecznik prasowy Kurii Metropolitalnej w Poznaniu, z każdego zużytego na wyprodukowanie pieczywa kilograma surowca piekarze i piekarnie wesprą Caritas kwotą 60 groszy.
"Piekarnie otrzymają plakaty promocyjne oraz specjalną recepturę wypieku. Pieczywo będzie oznaczone banderolą +Kromka Chleba+, łatwo rozpoznawalną na półkach sklepowych. Caritas Archidiecezji Poznańskiej przekaże środki uzyskane podczas akcji na prowadzone przez nią dzieła związane z przekazywaniem żywności. Trafią one m.in. na rzecz jadłodajni i wspomogą dożywianie dzieci w szkołach" - poinformował ks. Szczepaniak.
Jak dodał, celem kampanii ma być˙zmiana świadomości społecznej i nastawienia w stosunku do osób bezdomnych, ubogich i marginalizowanych.
"Wzrastające ubóstwo nie jest problemem lokalnym, lecz dotyczy całego społeczeństwa, dlatego też kampania +Kromka Chleba+ ma charakter edukacyjny, a jednym z jej głównych zadań jest przekonanie ludzi do podejmowania konkretnych działań na rzecz osób biednych i potrzebujących" - powiedział.
Kampania rozpocznie się 4 marca. Początkowo obejmie sklepy patronackie jednego z poznańskich producentów pieczywa.
Caritas Archidiecezji Poznańskiej współprowadzi, zapewnia pomoc wolontariuszy i wspomaga finansowo pięć jadłodajni w Poznaniu, Obornikach i w Lesznie. Korzystają z nich głównie osoby starsze, samotne, bezdomni i rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji materialnej. Wszystkie jadłodajnie wydają dziennie prawie 1500 darmowych ciepłych posiłków.(PAP)
rpo/ itm/ jbr/