Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Kupujemy coraz więcej nowych aut

0
Podziel się:

W listopadzie tego roku sprzedano w Polsce 33 tys. 914 nowych samochodów
osobowych, o 11,69 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu i o 25,85 proc. więcej niż rok wcześniej
- podał w piątek instytut Samar.

W listopadzie tego roku sprzedano w Polsce 33 tys. 914 nowych samochodów osobowych, o 11,69 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu i o 25,85 proc. więcej niż rok wcześniej - podał w piątek instytut Samar.

Ogółem od stycznia do listopada tego roku dilerzy i producenci sprzedali 297 tys. 603 nowe auta osobowe; o 2,02 proc. więcej niż przed rokiem.

Zdaniem szefa Samaru Wojciecha Drzewieckiego, ten wzrost sprzedaży to efekt m.in. zapowiedzi zmian w podatku VAT, dotyczących zarówno klientów instytucjonalnych, jak i osób fizycznych kupujących auta do prywatnego użytku, a także wejście w życie normy EURO V, która stawia wyższe wymagania w zakresie emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co w efekcie może się wiązać z ewentualną podwyżką cen samochodów.

Tytuł lidera polskiego rynku niezmiennie zachowuje Skoda. Czeski producent sprzedał w tym roku w naszym kraju ponad 34,3 tys. aut, o 0,92 proc. mniej niż rok wcześniej. Udział Skody w polskim rynku wynosi 11,53 proc.

Na pozycji wicelidera utrzymał się Volkswagen, który sprzedał od początku roku ponad 24,4 tys. samochodów, o 0,68 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Udział Volkswagena w rynku sięgnął 8,20 proc.

Na trzecie miejsce awansował Ford. Łączna sprzedaż tego producenta wyniosła ponad 23,7 tys. pojazdów, o 2,99 proc. mniej niż w 2009 roku. Udział Forda w rynku to 7,99 proc.

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Fiat ze sprzedażą niespełna 23,6 tys. aut (o 19,79 proc. mniej niż przed rokiem) i Toyota - 22 tys. 162 sprzedane samochody (o 12,47 proc. mniej). (PAP)

sto/ drag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.