Szwajcarska Fundacja "New7Wonders", organizator światowego plebiscytu na 7 Nowych Cudów Natury, uznała działania polskiego finalisty za najbardziej twórcze w wykorzystywaniu mediów do promocji swojej kandydatury - poinformował urząd marszałkowski w Olsztynie.
"Cieszy nas, że zostaliśmy docenieni na międzynarodowym forum za kampanię, na której oparliśmy promocję naszego regionu" - powiedział PAP w poniedziałek Robert Szewczyk z Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie. Przypomniał, że już wcześniej akcja promocyjna "Mazury Cud Natury" była wyróżniana przez branżowe instytucje w kraju.
Fundacja "New7Wonders" na głównej stronie internetowego plebiscytu podkreśliła, że twórcze podejście, jakie pokazały Mazury, jest szczególnie istotne w przypadku mniej rozpoznawalnych w świecie kandydatur. Pozwala im bowiem szerzej zaistnieć w świadomości wszystkich osób śledzących zmagania w konkursie na 7 Nowych Cudów Natury.
Jak zauważyli organizatorzy plebiscytu, kraje takie jak Polska, z powodu "żelaznej kurtyny", przez wiele lat były nieobecne na rynkach światowej turystyki i gospodarki. Nie mogły więc pokazywać swojego piękna. Teraz nadrabiają to dzięki kreatywnemu wykorzystaniu mediów w promowaniu swoich kandydatur.
Jako przykład takich działań szwajcarska fundacja podaje uruchomienie w ostatnim czasie specjalnej platformy internetowej MazuryCudNatury.TV. Są tam prezentowane wypowiedzi znanych osób ze świata kultury, nauki, rozrywki i polityki z przewodniczącym Parlamentu Europejskiego Jerzym Buzkiem na czele. Pomysłodawcą i realizatorem projektu "Znani oddają głos na Mazury", na zlecenie Województwa Warmińsko-Mazurskiego, jest Agencja Promocji Miast i Regionów.
Już wcześniej fundacja chwaliła Komitet Wspierający Mazury za cykl animacji ukazujących region, promocję Mazur wśród polskich i amerykańskich żołnierzy w Kosowie, wykorzystanie piękna mazurskiej przyrody w polskiej prezentacji podczas światowej wystawy Expo 2010 w Chinach.(PAP)
mbo/ hes/