Platforma Mediowa Point Group (PMPG), wydawca takich tytułów jak "Machina" czy "Film" chce reaktywować tygodnik "Ozon". W czwartek PMPG wygrała przetarg na kupno udziałów upadłego wydawcy tygodnika - spółki OZON Media - poinformowano PAP w biurze syndyka masy upadłościowej spółki.
Sfinalizowanie transakcji zakupu i podpisanie aktu notarialnego ma nastąpić w ciągu najbliższego miesiąca.
"Wydawanie opiniotwórczego tygodnika społeczno - kulturalnego byłoby uzupełnieniem i rozszerzeniem dotychczasowego portfolio spółki. Dwa przejęte niedawno tytuły - Machina oraz Film stały się w krótkim czasie flagowymi pozycjami PMPG SA, podobne plany PMPG wiąże ze Spółką OZON Media Sp. z o.o" - napisała PMPG w komunikacie wydanym jeszcze przed rozstrzygnięciem przetargu.
W czwartek PAP nie udało się potwierdzić wygranej przetargu w PMPG. Firma nie informowała też o planowanej strategii dla tygodnika.
Ostatni numer "Ozonu" ukazał się 27 lipca 2006 r. a drugiego sierpnia OZON Media - wydawca tygodnika - złożył do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości. Główny udziałowiec pisma - lubelski przedsiębiorca i poseł PO Janusz Palikot wyjaśniając swoje wycofanie z "Ozonu" mówił, że otwierając pismo planował wyłożyć na przedsięwzięcie 4 mln zł, w rzeczywistości jego zaangażowanie finansowe wzrosło do ok. 20 mln zł., a przy tym spółka nie uzyskała parametrów ekonomicznych pozwalających na samodzielne funkcjonowanie na rynku.
W listopadzie pojawiły się informacje, że "Ozon" miałby być reaktywowany pod innym tytułem w grudniu 2006 r. Miała go wydawać spółka Media Dei, należąca do byłych dziennikarzy "Ozonu" oraz polskich biznesmenów. Prezesem spółki był Robert Tekieli, a nowym projektem miał kierować były redaktor naczelny "Ozonu" - Grzegorz Górny. W pierwszych miesiącach 2007 r. poinformowano jednak o zawieszeniu projektu na czas nieokreślony.
Tygodnik "Ozon" wychodził od kwietnia 2005 r. , a jego pierwszym redaktorem naczelnym był Dariusz Rosiak. W pierwszych tygodniach "Ozon" osiągał średnią sprzedaż rzędu 70 tys. egzemplarzy przy nakładzie ponad 450 tys. oraz silnej kampanii reklamowej. Po zakończeniu kampanii sprzedaż spadła do około 25 tys.
W lipcu 2005 r. właściciele tygodnika podjęli decyzję o zmianie redaktora naczelnego, którym został Grzegorz Górny - wcześniej redaktor naczelny "Frondy". Do "Ozonu" pisali m.in. Jadwiga Staniszkis, Tomasz Żukowski, Piotr Semka. Na początku 2006 r. wprowadzono nową strategię wydawniczą - w jej wyniku średnia sprzedaż "Ozon" w maju wyniosła ponad 43 tys., przy nakładzie poniżej 140 tys. egzemplarzy. (PAP)
js/ wkr/ dym/