Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PMR: rynek telefonii internetowej w Polsce w 2010 r. wzrósł o 27 proc.

0
Podziel się:

Wartość rynku telefonii internetowej w Polsce, tzw. VoIP, w 2010 r. wzrosła
o 27 proc. i osiągnęła 658 mln zł - wynika z najnowszego raportu opracowanego przez firmę badawczą
PMR.

Wartość rynku telefonii internetowej w Polsce, tzw. VoIP, w 2010 r. wzrosła o 27 proc. i osiągnęła 658 mln zł - wynika z najnowszego raportu opracowanego przez firmę badawczą PMR.

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to technologia cyfrowa, która pozwala na rozmowy za pomocą internetu. Popularnie nazywana jest "telefonią internetową".

Z raportu PMR wynika, że w ciągu ostatnich czterech lat polski rynek telefonii internetowej sukcesywnie rósł, jednak w zmiennym tempie. W 2007 r., kiedy operatorzy telekomunikacyjni rozpoczęli promocję tych usług, liczba nowych użytkowników rosła w szybkim tempie. Rynek wzrósł wtedy o ponad 90 proc. i osiągnął wartość 403 mln zł.

Z kolei w 2009 r. wzrost osiągnął zaledwie 5 proc. (520 mln zł). "Stało się to wbrew oczekiwaniom operatorów, którzy byli przekonani, że kryzys przyniesie zwiększone zainteresowanie telefonią internetową z racji niższych kosztów. W segmencie klientów indywidualnych widoczny był rekordowo niski przyrost liczby nowych abonentów. Podobna sytuacja miała miejsce w segmencie biznesowym" - uważa analityk rynku telekomunikacyjnego i IT w PMR Zoran Vuckovic.

W 2010 roku było już jednak lepiej - operatorzy sieci kablowych zanotowali jeden z największych przyrostów liczby nowych abonentów. Zadecydowały o tym spadające ceny połączeń, coraz większa liczba darmowych minut do wykorzystania w abonamencie oraz możliwość zakupu telefonii internetowej w pakiecie z innymi usługami (m.in. internetem i telewizją).

Eksperci wskazują, że w ubiegłym roku wzrosło jednak zainteresowanie usługą w sektorze małych i średnich firm. Dla operatorów VoIP pełni funkcję dodatkowej usługi, którą można klientom zaoferować w ramach większego pakietu jako tańszy, a co za tym idzie bardziej konkurencyjny ekwiwalent tradycyjnej telefonii stacjonarnej.

PMR to firma specjalizująca się w dostarczaniu informacji rynkowych oraz usług firmom zainteresowanym rynkami Europy Środkowo-Wschodniej. Zatrudnia analityków i ekspertów zajmujących się m.in. IT, rynkiem telekomunikacyjnym, farmaceutycznym, budowlanym i handlowym. Wydaje m.in. publikacje biznesowe i świadczy usługi konsultingowe. (PAP)

luo/ je/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)