Dziesięć 30-sekundowych radiowych spotów przypominających o zbliżającej się 65. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego zaprezentowano podczas czwartkowej konferencji prasowej w Warszawie.
"Co roku muzeum stara się trafić do jak najszerszej grupy odbiorców z przekazem o rocznicy Powstania. W tym roku postanowiliśmy we współpracy z Grupą Twożywo oraz muzykami Kubą Orłowskim i Marcinem Gokieli nagrać spoty radiowe, które będą emitowane m.in. w centrach handlowych. Chcemy w ten sposób dotrzeć do wielu zabieganych osób z przypomnieniem o Powstaniu. Chcemy, by się na chwilę zatrzymali w godzinę +W+ i zastanowili nad istotą Powstania. Spoty są zaskakujące i w ten sposób także mają przyciągać słuchaczy" - mówił wicedyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego Paweł Ukielski.
Akcja prezentowania spotów potrwa od 25 lipca do 9 sierpnia. Nagrania mają być emitowane co godzinę lub niekiedy nawet częściej w centrach handlowych, na antenie radiostacji, na dworcach PKS oraz w autobusach dalekobieżnych.
Jak podkreślił jeden z twórców warstwy muzycznej spotów Marcin Gokieli, celem nagrań jest pewne obudzenie warszawiaków. "Zależało nam na pokazaniu, że pewne rzeczy są ważne, warte zapamiętania i że w dzisiejszym świecie możemy spojrzeć na pewne sprawy inaczej. Pracując nad spotami staraliśmy się stworzyć pewną całość artystyczną, by nie było oddzielenia warstwy tekstowej od muzyki" - zaznaczył Gokieli.
Mariusz Libel z Grupy Twożywo współtworzącej spoty dodał, że z ich strony wychodziły podstawowe pomysły na spoty, które podczas rozmów z muzykami, ewoluowały i otrzymywały oprawę muzyczną. "Wymyślając te spoty zależało nam przede wszystkim na uchwyceniu czegoś, co łączy kwestie związane z Powstaniem Warszawskim z czasami dzisiejszymi i przybliżeniu tego słuchaczom" - powiedział Libel.
Od 25 lipca na stronie www.1944.pl/mural można będzie posłuchać spotów. Akcja jest częścią obchodów 65. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. (PAP)
akn/ tot/ jbr/