Rusza kampania promocyjna i informacyjna przed czerwcowymi wyborami do Parlamentu Europejskiego. Już od poniedziałku działa strona internetowa www.wybory2009.eu. Według dyrektor Biura Informacyjnego PE w Warszawie Jacka Safuty, pojawią się też broszurki oraz spoty radiowe i telewizyjne.
"Wszystkie działania mają na celu przybliżenie obywatelom wiedzy o Parlamencie Europejskim i zachęcenie ich do wzięcia udziału w czerwcowych wyborach" - powiedział w poniedziałek PAP Safuta. Jak dodał, kampania jest prowadzone zarówno przez PE, jak i poszczególne państwa członkowskie Unii Europejskiej.
Podkreślił, że na stronie www.wybory2009.eu można znaleźć m.in. informacje na temat przygotowań do wyborów we wszystkich krajach Unii, opinie Europejczyków o wyborach oraz o PE.
"Uruchomiona jest także telewizja internetowa, będą specjalne materiały poświęcone działalności europarlamentu w minionej kadencji i perspektywom, przed jakimi stoi Unia Europejska, oraz jaka jest w tym rola PE" - dodał.
Safuta zaznaczył, że Parlament Europejski przygotowuje spoty telewizyjne i radiowe, które następnie będzie oferował telewizjom do wyemitowania w ramach misji publicznej. Mają być one gotowe w kwietniu i wyemitowane przed czerwcowymi wyborami.
"Zwróciliśmy się do polskich telewizji i są one otwarte na współpracę" - podkreślił Safuta.
Jak dodał, wszystkie materiały promocyjne będą opatrzone wspólnym logo, które już obecnie można zobaczyć na stronie internetowej www.wybory2009.eu. Na niebieskim tle widnieje data 4-7 czerwca oraz kontur gwiazdy w żółtym kolorze z napisem: Wybory Europejskie - Ty Decydujesz!
Będą także kampanie na ulicach skierowane do przechodniów, "instalacje" w widocznych miejscach, być może zegar odliczający dni do wyborów.
Safuta podkreślił, że Biuro Informacyjne PE uczestniczy m.in: w targach edukacyjnych dla młodzieży. "Wszędzie tam jesteśmy z informacją o wyborach" - dodał.
Jak mówił, cała kampania będzie uruchamiana etapami. "Przy skromnych środkach, którymi PE dysponuje, nie będziemy tej kampanii rozciągać w czasie, by już w styczniu zachęcać do głosowania w czerwcu" - mówił. Jak dodał, punkt kulminacyjny kampanii przypadnie na maj.
"Po raz pierwszy kampania przed wyborami do PE jest wyjątkowo dobrze skoordynowana i ujednolicona po to, by pokazać, że jest to wybór odbywający się w różnych państwach, ale do tej samej instytucji" - powiedział dyrektor Biura Informacyjnego. (PAP)
joko/ par/ gma/