Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

VIP-y za kilka dni będą mogli latać Tupolewem

0
Podziel się:

Polscy piloci intensywnie trenują by odnowić licencje na tego typu maszyny.

VIP-y za kilka dni będą mogli latać Tupolewem
(Hiuppo/CC/Wikipedia)

Za kilka dni piloci rządowego samolotu Tu-154 znów będą mogli wykonywać loty z najważniejszymi osobami na pokładzie. Do tego czasu odnowią bowiem koniecznie uprawnienia, które utracili z powodu zbyt długiej przerwy w korzystaniu z tego typu maszyny.

Rzecznik Sił Powietrznych ppłk Robert Kupracz powiedział, że zgodnie z zapowiedziami piloci rozpoczęli w tym tygodniu wymagane loty z instruktorem; mają je zakończyć do 9 października.

Przypomniał, że wojsko zakontraktowało 30 godzin lotów, które mają być wykonywane w dzień i w nocy, w różnych warunkach atmosferycznych. W lotach uczestniczy trzech naszych pilotów; ich instruktaż prowadzi rosyjski pilot - instruktor.

_ - Codziennie rano wybierana jest trasa lotu i lotnisko, tak by piloci wykonali wszystkie wymagane loty, zarówno przy dobrej jak i nieciekawej pogodzie _ - powiedział. W ostatnich dniach lotnicy trenowali m.in. nad Mazurami, Pomorzem i Małopolską.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/192/t95680.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/rosjanie;przekazali;nam;wyremontowanego;tu;154,71,0,678727.html) Rosjanie przekazali nam Tu 154
Do wykonywania zadań na Tupolewie przygotowanych jest obecnie trzech pilotów - dwóch dowódców załóg (w tym jeden instruktor) oraz jeden drugi pilot, a także technicy pokładowi. Wojsko chce, by za jakiś czas na Tu-154 były wyszkolone dwie lub trzy kompletne załogi. Po odnowieniu uprawnień polski pilot, który ma uprawnienia instruktorskie będzie mógł szkolić kolejne załogi.

Jedyny pozostały w polskim wojsku, po smoleńskiej katastrofie, Tu-154M wrócił do kraju 21 września, po kilkumiesięcznym pobycie z zakładach w rosyjskiej Samarze. Maszyna o numerze bocznym 102 przeszła tam kapitalny remont m.in. kadłuba i silników, odnowiono także wnętrze samolotu.

W kraju - od kwietnia, kiedy rozbił się Tu-154 o numerze 101 - nie było żadnego Tupolewa, piloci nie mogli latać na tym typie samolotu, stąd konieczność wznowienia uprawnień. Nie oznacza ona potrzeby szkolenia od podstaw; wiąże się z koniecznością potwierdzenia umiejętności w obecności instruktora.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/237/t94701.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/wreszcie;ruszy;budowa;zadaszenia;wraku;tu-154,19,0,684307.html) Wreszcie ruszy budowa zadaszenia wraku Tu-154 Wiata będzie kosztowała 100 tys. zł. Zapłacą Rosjanie.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/123/t95099.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/rosyjska;prasa;glowna;wina;za;katastrofe;tu-154;po;stronie;polskiej,67,0,684355.html) Rosyjska prasa: Główna wina za katastrofę TU-154 po stronie polskiej _ Najważniejsze to brak procedur i złe wyszkolenie pilotów. _
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)