Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wstrzymany ruch na drodze nr 88 między Zabrzem a Gliwicami

0
Podziel się:

Potrzeba zachowania maksymalnego bezpieczeństwa podczas jednego z etapów
budowy wiaduktu autostrady A1 stała się we wtorek przyczyną czasowego zamknięcia odcinka drogi
krajowej nr 88 na granicy Zabrza i Gliwic.

Potrzeba zachowania maksymalnego bezpieczeństwa podczas jednego z etapów budowy wiaduktu autostrady A1 stała się we wtorek przyczyną czasowego zamknięcia odcinka drogi krajowej nr 88 na granicy Zabrza i Gliwic.

Jak poinformowała PAP we wtorek rzeczniczka katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Dorota Marzyńska, chodzi o procedurę naciągnięcie przęsła na podpory, między którymi przebiega ruchliwa droga nr 88. Wstrzymany na tej trasie po południu ruch powinien zostać wznowiony jeszcze tego dnia, ok. godziny 22.

Według informacji dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach Elżbiety Tomaszewskiej, na˙placu robót przy wznoszeniu obiektu mostowego nad drogą nr 88, doszło we wtorek do˙awarii.

Według Marzyńskiej, nie ma zagrożenia zawalenia się budowanego obiektu, jednak podczas przesuwania przęsła zastosowana zostanie dodatkowa podpora. "Chodzi o to, by wyeliminować jakiekolwiek kwestie, związane chociażby ze skokami temperatur" - wyjaśniła rzeczniczka katowickiego oddziału GDDKiA.

Z ruchu wyłączony został dwukilometrowy odcinek drogi nr 88, między zjazdem w zabrzańskiej dzielnicy Maciejów, a gliwicką ulicą Tarnogórską. Tymczasowe objazdy poprowadzono przez Gliwice, ulicami Chorzowską, Dąbrowskiego, Opolską i Tarnogórską.

Autostrada A1 będzie przebiegała w tym miejscu przez silnie zurbanizowany teren. Kontrakt na odcinek między węzłami A1 z autostradą A4 (węzeł Sośnica) i drogą nr 88 (węzeł Maciejów) wykonuje konsorcjum, którego liderem jest firma Polimex-Mostostal, a partnerami Doprastav, Eurovia Polska i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Kędzierzyna-Koźla.

W ramach kontraktu o wartości prawie 1,1 mld zł, do lipca 2011 r. ma powstać ponadsześciokilometrowy odcinek trzypasmowej autostrady o nawierzchni mineralno-asfaltowej.

Inwestycja obejmuje budowę m.in. dwóch estakad (1,6 km oraz 0,5 km), ośmiu wiaduktów, trzech przejść dla zwierząt, murów oporowych, kanalizacji deszczowej, urządzeń ochrony środowiska, oświetlenia węzłów autostradowych oraz obiektów tzw. obwodu utrzymania autostrady. Przed hałasem zabezpieczać mają ekrany o łącznej długości 2,6 km.(PAP)

mtb/ mki/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)