28.2.Warszawa (PAP) - Wbrew wcześniejszym planom wiosną nie ukaże się nowy ogólnopolski dziennik wydawcy "Życia Warszawy". Zamiast tego wydawcy postanowili wzmocnić "ŻW" poprzez rozbudowanie jego części opiniotwórczej - powiedział we wtorek PAP redaktor naczelny projektu Paweł Lisicki.
"To, co opracowaliśmy dla gazety ogólnopolskiej chcemy przenieść do +ŻW+. Przyjęliśmy formułę gazety opiniotwórczej, ale o ograniczonym zasięgu terytorialnym, do Mazowsza; (...) Chcemy przekształcić +Życie Warszawy+ w gazetę bardziej jakościową i bardziej regionalną" - dodał.
Lisicki w rozmowie z PAP zaprzeczył, jakoby o planach przedsiębiorcy Michała Sołowowa, kontrolującego Dom Prasowy, o niewydawaniu nowego dziennika ogólnopolskiego nie wiedział zespół. (Informacja, że pracujący przy projekcie dowiedzieli się o tym z "Newsweeka", podał wtorkowy "Presserwis" - PAP).
W wywiadzie dla tego tygodnika Sołowow powiedział, że rezygnuje z wprowadzenia na rynek dziennika opiniotwórczego, po tym jak nie powiódł się projekt Agory "Nowy Dzień".
W ubiegłym tygodniu Agora, wydawca "Gazety Wyborczej" poinformowała, że po ponad trzech miesiącach od uruchomienia kończy wydawanie swojego dziennika "Nowy Dzień" z powodu zbyt niskiej sprzedaży.
"Dziś mam już świadomość, że na tym rynku bardzo trudno zarobić pieniądze, w związku z czym nie widzę sensu wydawania ogólnopolskiej gazety opiniotwórczej" - powiedział tygodnikowi Sołowow. "Gdybym chciał spróbować konkurencji z +Gazetą+ na tym polu, musiałbym zaangażować 200-300 mln zł. A i tak nie miałbym żadnej gwarancji powodzenia" - dodał.
Sołowow chce skupić się teraz na "Życiu Warszawy" - zmieni się jego szata graficzna, poprawić ma się jakość tekstów i marketing.
"Chcę, żeby +Życie Warszawy+ łączyło dwa w jednym. Dziennik stolicy i gazetę opiniotwórczą" - powiedział Sołowow tygodnikowi. "Średnia sprzedaż na poziomie 45-55 tys. egzemplarzy będzie mnie satysfakcjonować" - dodał.
Według Lisickiego, przewidywana jest intensywna kampania odmienionego "ŻW".
Informację o intensywnej kampanii reklamowej odmienionego "ŻW" potwierdza dyrektor marketingu "ŻW" Dariusz Wieromiejczyk. "Na pewno będziemy chcieli w Warszawie reklamować się intensywnie; naturalnymi nośnikami są media miejskie, czyli outdoory, stacje radiowe, też środki komunikacji" - powiedział PAP Wieromiejczyk.
Sprzedaż "Życia Warszawy" sięga około 20-25 tys. Dla porównania średnia dzienna sprzedaż "Gazety Wyborczej" w 2005 roku wyniosła 447.842 egzemplarzy, a "Rzeczpospolitej" 182.706 egzemplarzy.
Swój start z nowym dziennikiem na wiosnę sygnalizował też wcześniej koncern Axel Sprigner, który jest również wydawcą "Newsweeka". (PAP)
ipj/ malk/ kaj/