Aktualizacja 18.28: mBank poinformował, że udało się usunąć awarię, a klienci mogą już korzystać z BLIK-a.
Klienci mBanku zgłaszają problemy z działaniem płatności BLIK-iem. W serwisie downdetector.pl, zbierającym zgłoszenia o awariach od użytkowników, widać znaczny wzrost raportów tuż przed godz. 11.
mBank: wystąpiła awaria BLIK-a
W swoich mediach społecznościowych mBank przyznaje, że wystąpiła awaria BLIK-a. Przeprosił też za występujące trudności.
W tej chwili nie skorzystasz z BLIKA. Nie zapłacisz nim w sklepach stacjonarnych i w internecie, nie wykonasz przelewu na nr telefonu oraz nie wypłacisz za jego pośrednictwem gotówki z bankomatu. Problemy występują po stronie operatora usługi. Skorzystaj z innej metody płatności: tradycyjnego przelewu, mTransferu lub karty płatniczej – wskazuje mBank w poście na Facebooku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polska Agencja Prasowa zapytała operatora płatności o szczegóły dotyczące awarii. – Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji – przekazała rzeczniczka prasowa BLIK-a, Klaudia Rombalska.
Zapewniła też, że operator "intensywnie" pracuje nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Przekazała, że wszelkich zmianach sytuacji BLIK będzie informować na bieżąco.
Czym jest BLIK?
BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.