Eurobank, Millenium, BNP Paribas, Raiffeisen. Długi weekend pełen niedogodności
Przerwa techniczna w wymienionych bankach potrwa od piątku do poniedziałku. System płatności i bankowości mobilnej powinna wrócić do normy dopiero we wtorek 12 listopada.
Przedstawiciele Raiffeisena, BNP Paribas, Millenium i Eurobanku informują klientów o utrudnieniach na wiele sposobów - nie tylko na stronie internetowej, ale również w specjalnych broszurach, w mediach społecznościowych i specjalnych SMS-ach.
Eurobank, Millenium, BNP Paribas, Raiffeisen. Szczegóły utrudnień
W piątek o 13 zamknięte zostały wszystkie placówki banku BNP Paribas. To efekt kolejnego etapu łączenia systemów z Raiffeisenem.
Dwie godziny później problemy pojawiły się również w sieci. Od 15 nie będzie można zalogować się do systemów bankowości internetowej, przestanie też działać aplikacja mobilna banku. Nie uda się również wykonanie ani autoryzowanie przelewu. Klienci nie skorzystają również z BLIK-a ani wpłatomatów.
Z kolei Bank Millenium oraz Eurobank informują, że planowane prace serwisowe w związku z planowanymi pracami nad połączeniem systemów obu banków rozpoczną się od soboty, 9 listopada 2019 r. (od godz. 5:30) do poniedziałku, 11 listopada 2019 r. (do późnych godz. wieczornych)
Niedostępne będą:
- Millenet,
- aplikacja mobilna,
- płatności BLIK,
- płatność przez internet,
- możliwość aktywacji kart,
- operacje w oddziałach i przez TeleMillennium,
- płatności zbliżeniowe telefonem (HCE).
To nie pierwszy raz, gdy dwa banki łączą siły i historia zna takie przypadki, że banki zapewniały o braku utrudnień, a podczas sobotnich zakupów klienci na terminalu widzieli napis "odmowa". I musieli zostawić towary na taśmie, bo nie mieli ze sobą gotówki.
Wszystkie banki jednym głosem zapewniają, że mimo aż 3 dni prac technicznych, klienci nie muszą obawiać się o dostęp do swoich pieniędzy. Na pewno mają działać karty płatnicze i bankomaty. Tu wszystkie instytucje są zgodne.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl