Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZ
|
aktualizacja

Idea Bank już działa. Awaria trwała ponad 20 godzin

14
Podziel się:

Od wczoraj nie działał serwis transakcyjny Idea Banku. Awarię udało się naprawić dopiero po ok. 20 godzinach.

Awaria w Idea Banku.
Awaria w Idea Banku. (Wikimedia Commons)

Od wczoraj klienci Idea Banku nie mają dostępu do serwisu internetowego i bankowości mobilnej.

"Przyczyna problemów jest już znana, pracujemy nad jej usunięciem co potrwa prawdopodobnie do godzin wieczornych" - informował bank w mediach społecznościowych.

Wieczorem jednak zaktualizował komunikat.

Zobacz także: Bon turystyczny. Kiedy będą pieniądze?

"Informujemy, że przerwa techniczna zostaje przedłużona do godzin porannych, nie ma dostępu do bankowości mobilnej oraz internetowej. Przepraszamy za wszelkie niedogodności" - czytamy w komunikacie.

O godz. 8 usługi nadal były niedostępne.

"Godziny poranne nastały i Jak się spodziewałam dalej nic nie działa a ja muszę faktury zapłacić i zaksięgować wczorajszy dzień na kasę fiskalną" - denerwuje się jedna z klientek banku.

Komunikat został zmieniony i obecnie w mediach społecznościowych bank nie podaje przewidywanego zakończenia prac. O przewidywany termin naprawienia awarii zapytaliśmy biuro prasowe Idea Banku.

"Obecnie szacowany czas otwarcia dostępu do bankowości mobilnej i internetowej to dziś, godziny południowe.
Tak jak informowaliśmy, problem pojawił się wczoraj, w godzinach popołudniowych" - czytamy w odpowiedzi. "Systemy wewnętrzne działają co oznacza, że można dokonywać transakcji w ramach obsługi w placówkach banku. Można też bez problemu korzystać z kart (płatności)".

Idea Bank obsługuje przedsiębiorców, którzy muszą dziś zapłacić składki ZUS.

"ZUS-u nie interesują wasze problemy i odsetki które zapłacicie raczej nie zrekompensują czasu który przepadnie w ciągłości ubezpieczeń zdrowotnych pracowników" - pisze na Facebooku pan Marcin.

"Podkreślamy, że systemy wewnętrzne działają - jest możliwe zlecenie dyspozycji w oddziale lub przez Infolinię. Płatności ZUS przypadają 10 dnia każdego miesiąca. Natomiast w przypadku problemów technicznych po stronie banku, powodujących opóźnienie w płatnościach, każdy Klient może złożyć reklamację, które są rozpatrywane indywidualnie" - informuje bank.

Po godz. 12 awarię udało się opanować. Serwis transakcyjny znów działa, klienci mówią, że aplikacja mobilna również jest sprawna. Bank wciąż nie podaje przyczyn awarii.

W zeszłym roku bank przeprowadził restrukturyzację. Część oddziałów zamknięto, część przeniesiono do tańszej lokalizacji i zrezygnowano z obsługi kasowej. Pracę straciło 750 osób.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

banki
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
ricki
4 lata temu
nie wiem jak u Was ale u mnie zaczęło działać
armata
4 lata temu
no trudno, awarie raz na jakis czas to norma chyba w kazdej instytucji ;) dobrze, ze wyplacilem pieniadze wczesniej
Ten co myśli ...
4 lata temu
obrzydliwe jest to, jak polski naród do narzekania jest pierwszy. pewnie gdyby tematem artykułu było coś dobrego, nie pojawiłby się ani jeden komentarz. ja też mam małe problemy przez tę awarię, ale jestem cierpliwy, bo nie mam wpływu na sytuacje - i tak tez radzę wszystkim :)
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
rot
4 lata temu
Znowu mają awarię. To pachnie jakąś ściemą. Wiadomo czarnecki.
śmiech
4 lata temu
"Polska bezgotówkowa" ...i teraz niech się wysypie na dobę kilka banków naraz.
Stop bankster...
4 lata temu
Najgorszy bank na ziemi z banksterem Czarneckim na czele!
Elsa
4 lata temu
już działa!
ricki
4 lata temu
nie wiem jak u Was ale u mnie zaczęło działać