Od wczoraj klienci Idea Banku nie mają dostępu do serwisu internetowego i bankowości mobilnej.
"Przyczyna problemów jest już znana, pracujemy nad jej usunięciem co potrwa prawdopodobnie do godzin wieczornych" - informował bank w mediach społecznościowych.
Wieczorem jednak zaktualizował komunikat.
"Informujemy, że przerwa techniczna zostaje przedłużona do godzin porannych, nie ma dostępu do bankowości mobilnej oraz internetowej. Przepraszamy za wszelkie niedogodności" - czytamy w komunikacie.
O godz. 8 usługi nadal były niedostępne.
"Godziny poranne nastały i Jak się spodziewałam dalej nic nie działa a ja muszę faktury zapłacić i zaksięgować wczorajszy dzień na kasę fiskalną" - denerwuje się jedna z klientek banku.
Komunikat został zmieniony i obecnie w mediach społecznościowych bank nie podaje przewidywanego zakończenia prac. O przewidywany termin naprawienia awarii zapytaliśmy biuro prasowe Idea Banku.
"Obecnie szacowany czas otwarcia dostępu do bankowości mobilnej i internetowej to dziś, godziny południowe.
Tak jak informowaliśmy, problem pojawił się wczoraj, w godzinach popołudniowych" - czytamy w odpowiedzi. "Systemy wewnętrzne działają co oznacza, że można dokonywać transakcji w ramach obsługi w placówkach banku. Można też bez problemu korzystać z kart (płatności)".
Idea Bank obsługuje przedsiębiorców, którzy muszą dziś zapłacić składki ZUS.
"ZUS-u nie interesują wasze problemy i odsetki które zapłacicie raczej nie zrekompensują czasu który przepadnie w ciągłości ubezpieczeń zdrowotnych pracowników" - pisze na Facebooku pan Marcin.
"Podkreślamy, że systemy wewnętrzne działają - jest możliwe zlecenie dyspozycji w oddziale lub przez Infolinię. Płatności ZUS przypadają 10 dnia każdego miesiąca. Natomiast w przypadku problemów technicznych po stronie banku, powodujących opóźnienie w płatnościach, każdy Klient może złożyć reklamację, które są rozpatrywane indywidualnie" - informuje bank.
Po godz. 12 awarię udało się opanować. Serwis transakcyjny znów działa, klienci mówią, że aplikacja mobilna również jest sprawna. Bank wciąż nie podaje przyczyn awarii.
W zeszłym roku bank przeprowadził restrukturyzację. Część oddziałów zamknięto, część przeniesiono do tańszej lokalizacji i zrezygnowano z obsługi kasowej. Pracę straciło 750 osób.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl