Bank of Ireland we wtorek odnotował nietypowy "problem techniczny". Część klientów została odcięta od dostępu do usług bankowości internetowych. Inni natomiast mogli przelewać lub wypłacać środki nawet powyżej limitów kont. Nie zmieniało się zarazem ich saldo – poinformował "The New York Times".
Kolejki do bankomatów
Na efekty nie trzeba było długo czekać. Przed bankomatami ustawiły się kolejki chętnych do wypłaty pieniędzy. Ludzi gromadziło się na tyle dużo, że władze i służby porządkowe były zmuszone do monitorowania tłumów.
Irlandzka policja (Garda) odnotowała "niezwykłą aktywność" przy kilku maszynach w Dublinie i kilku innych miejscowościach. Dlatego też w ich pobliżu zostali rozmieszczeni dodatkowi funkcjonariusze. Ich zadaniem było zapewnienie bezpieczeństwa.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zdajemy sobie sprawę, że problem techniczny oznaczał, że niektórzy klienci byli w stanie wypłacić lub przelać środki powyżej swoich normalnych limitów – przekazał bank w oświadczeniu cytowanym przez "NYT".
Przedłużająca się awaria
BOI zapewnił, że w nocy w środę udało się przywrócić system do sprawności i jednocześnie przeprosił za przerwy w dostępności do kont. Przekazał też, że w środę bankowość internetowa może działać wolno, ponieważ system musi "nadrobić" wszystkie transakcje, które zostały dokonane w trakcie trwania awarii.
W środę jednak media społecznościowe "zalewały" posty oburzonych klientów, którzy zgłaszali, że salda ich kont nie zostały poprawnie zaktualizowane. Niektórzy dodawali, że nadal mają problemy z usługami bankowości internetowej. Ponadto część miała problem z weryfikacją, czy ich stałe płatności, związane np. z czynszem lub kredytem hipotecznym, zostały rozliczone.
Sytuacja była na tyle poważna, że w wyjaśnienie incydentu włączył się bank centralny Irlandii, czyli Central Bank of Ireland.
Pieniądze będą potrącone z kont
Jednocześnie BOI jasno zakomunikował, że pieniądze wypłacone lub przelane w trakcie awarii będą potrącone z kont klientów. W swoim oświadczeniu bank zwrócił się do każdego, kto "może znaleźć się w trudnej sytuacji finansowej z powodu przekroczenia salda na koncie" do kontaktu z firmą.