Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
KRO
|

Oszuści podszyli się pod numer ING. Bank tłumaczy: Zawiniły słabe strony technologii

74
Podziel się:

Na wyświetlaczu widzisz, że dzwonią pracownicy banku, w którym masz konto. Okazuje się, że nawet w takiej sytuacji trzeba zachować maksymalną czujność. Przekonała się o tym klientka ING Banku Śląskiego, która odebrała telefon od oszustów ukrywających się pod numerem infolinii. Biuro prasowe firmy tłumaczy, jak do tego mogło dojść.

Oszuści podszyli się pod numer ING. Bank tłumaczy: Zawiniły słabe strony technologii
ING Bank Śląski padł ofiarą ataku phishingowego. Oszuści ukryli się za numerem banku (Getty Images)

Jedna z klientek banku ING BŚ opisała swoją historię na Facebooku. W poście, który już nie jest dostępny, opowiedziała, że pewnego dnia zadzwonił do niej pracownik banku, a na wyświetlaczu telefonu pokazał się kontakt ING.

Pod numerem ukrywali się oszuści

Dzwoniący poinformował ją, że doszło do próby włamania na jej konto, a następnie odesłał do swojego współpracownika, który podszywał się pod pracownika obsługi technicznej banku. Ten drugi polecił jej instalację aplikacji, która rzekomo miała sprawdzić, czy nie doszło do zainfekowania jej telefonu.

Wtedy właśnie klientce zapaliła się lampka ostrzegawcza. Uprzedziła "pracownika", że nie chce instalować nieznanych sobie aplikacji, na co ten odparł, że rozumie jej obawy, ale niech sprawdzi jeszcze raz numer, który się z nią skontaktował.

Zobacz także: Rośnie liczba ataków na nasze konta bankowe. I będzie jeszcze gorzej

Poszkodowana sprawdziła, że cyferki zgadzały się z tymi, które były podane na stronie internetowej banku jako telefon infolinii. Choć nadal nie mogła pozbyć się obaw, to ostatecznie zainstalowała aplikację i pokierowała się dalszymi instrukcjami przestępcy.

Jeszcze w trakcie połączenia przyszedł do niej SMS o zmianie limitów kwot pieniędzy, które może wypłacić poprzez BLIK-a. Kobieta zakończyła rozmowę z oszustem i zadzwoniła na ten sam numer - tym razem odebrała już osoba, która naprawdę pracowała w ING Banku Śląskim i pomogła jej zablokować konto.

Stanowisko banku

Jak całą tę sytuację tłumaczy bank? Zwróciliśmy się z prośbą o komentarz do biura prasowego ING.

- W tym działaniu oszuści w sposób nieuprawniony, wykorzystując przy tym słabe strony technologii biorącej udział w połączeniu, podszywają się pod dowolny numer telefonu, a w tym przypadku pod numer ING - tłumaczy money.pl Magdalena Ostrowska, Starsza Menedżerka ds. Komunikacji banku.

Nasza rozmówczyni zapewnia też, że bank "stale usprawnia swój system przeciwdziałania oszustwom". Przeprowadza również akcje edukacyjne, które mają uświadamiać klientów, kiedy mają do czynienia z oszustami.

- Bywa tak, że klient jest tak zmanipulowany przez oszusta, iż w wielu wypadkach żąda, aby bank zwolnił z kwarantanny zatrzymane przez system Antyfraudowy transakcje - opowiada Magdalena Ostrowska.

Jak zatem należy zachować się w takiej sytuacji? - Klient nie powinien kontynuować rozmowy, gdy pojawią się jakiekolwiek wątpliwości. Banki nie dzwonią do klientów z prośbą o podanie loginów, haseł czy instalacje dodatkowego oprogramowania. W razie pytań i wątpliwości to klient powinien zadzwonić na infolinię banku - podkreśla nasza rozmówczyni.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(74)
WYRÓŻNIONE
klient
3 lata temu
Ciekawe skąd oszuści wiedzieli, że ma konto w ing<
obi one
3 lata temu
Banki za nic nie odpowiadają! To jest skandal! To ja się zgadzam na ich systemy informatyczne,bo nie ma wyboru,a oni później ci środkowy palec! Czy to ja tworzę bankowy system internetowy,czy bank??? Niech oni ponoszą odpowiedzialność za włamy,jak nie to do sądu! Koniec ze świętymi krowami.
botula
3 lata temu
a gdzie odpowiednie służby które powinny zajmować się takimi sprawami w końcu mieszkami w państwie prawa i sprawiedliwości
NAJNOWSZE KOMENTARZE (74)
bolo old
3 lata temu
brednia nie ma dwóch takich samych numerów zrobił to ich pracownik
Hanna
3 lata temu
Miałam bardzo podobna sytuację tuż po wyjściu ze szpitala po urodzeniu syna. Niestety nie miałam po zainstalowaniu aplikacji dostępu do telefonu bo razem z nią zainstalowano się kilka innych aplikacji. Dzięki Panu oszustowi mam 48tys kredytu, a do spłaty 60tys. Bo oprocentowanie w jakimś parabanku to 179%. Bank ing odpisał mi w oficjalnym piśmie że muszą mnie poinformować że zostałam oszukana, ale według nich to moja wina i i tak muszę to spłacać. A oni wysłali prośbę do właściciela rachunku tego oszusta o zwrot skradzionych środków(konto w ich banku). Serio? Ktoś ukradl a teraz na pewno grzecznie odda 🤣
tak
3 lata temu
Ludzie stojący przy kasie i płacący kartą za zakupy, a w tym momencie przeciska się klientowi za plecami obcy człowiek. Czemu to służy, na pewno nie tylko kieszonkowcowi? W danej chwili są wbijane kody, działa urządzenie elektroniczne, w kieszeni kluczyki do aut/telefon.... Często obserwuję takie sytuacje... Nikt się temu nie przygląda, nie analizuje, a to bardzo powszechne.
abc
3 lata temu
BRAWO. Bank : 8 pinów, 5 haseł , sprawdzenie ojca szwagierki matki imienia i... BRAWO ING !!!! co tłumaczy to słabością technologii. Banksterzy i oszuści.
tak
3 lata temu
E-SIM, telefon, czyli oszust może się podpiąć pod każdy nr telefonu? Kto powinien zabezpieczać nr telefonu, sieć telefoniczna czy klient telefonu? Klient płaci abonament i za nr tel... Kto powinien zabezpieczać i odpowiadać za bezpieczeństwo nr tel. instytucji, banku/zakładu pracy? Pracownik będący użytkownikiem telefonu czy bank/zakład pracy...? Służbom nie udaje się takiego oszusta złapać?
...
Następna strona