Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Robert Kędzierski
|
aktualizacja

Oszuści podszywają się pod pracowników BFG. Fundusz ostrzega klientów banków

51
Podziel się:

W związku z nasilającymi się przypadkami prób wyłudzeń Bankowy Fundusz Gwarancyjny wydał ostrzeżenie dla klientów banków. Przestępcy, podszywając się pod pracowników BFG, próbują pozyskać poufne dane dostępowe do kont bankowych oraz nakłaniają do wykonywania przelewów.

Oszuści podszywają się pod pracowników BFG. Fundusz ostrzega klientów banków
Przestępcy wykorzystują SMS-y (Adobe Stock, gov.pl, SerQ)

Bankowy Fundusz Gwarancyjny wydał oficjalne oświadczenie w sprawie oszustów telefonicznych podających się za pracowników instytucji. BFG podkreśla, że jego przedstawiciele nigdy nie kontaktują się z klientami banków w celu uzyskania informacji o rachunkach czy kodach dostępowych.

Fundusz przypomina o swoich podstawowych zadaniach. Jest instytucją gwarantującą bezpieczeństwo depozytów w bankach i SKOK-ach do kwoty stanowiącej równowartość 100 000 euro w złotych. Gwarancje te realizowane są w przypadku spełnienia warunków określonych w ustawie z 10 czerwca 2016 roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: 15 mld zł przychodu - Polska firma podbija Europę! Krzysztof Pawiński w Biznes Klasie

BFG ostrzega klientów banków

BFG apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w sytuacjach, gdy rozmówca przedstawia się jako pracownik Funduszu lub innej instytucji finansowej. Szczególną czujność należy zachować, gdy osoba dzwoniąca informuje o rzekomym włamaniu na konto lub innych nietypowych zdarzeniach.

W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu Fundusz zaleca natychmiastowy kontakt z własnym bankiem w celu weryfikacji przekazanych informacji. Jest to jedyny bezpieczny sposób na potwierdzenie autentyczności zgłoszenia.

Możliwości weryfikacji

BFG udostępnia bezpłatną infolinię pod numerem 800 569 341, działającą w dni robocze od godziny 8:00 do 16:00. Za jej pośrednictwem można zweryfikować, czy kontakt rzeczywiście pochodził od pracownika Funduszu.

Istotną informacją jest fakt, że pracownicy BFG nigdy nie wykonują połączeń wychodzących z numeru infolinii. Służy ona wyłącznie do przyjmowania zgłoszeń od klientów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(51)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
hhh
4 tyg. temu
państwo z kartonu od nastu lat nie radzi sobie z wyłudzeniami telefonicznymi. Niekompetencja na niekompetencji od prawej do lewej.
hmm
4 tyg. temu
przyzwyczajono nas do tel obsługi i do tel sprzedaży.... pozbawia się nas gotówki na rzecz wirtualnego pieniądza.... to i pojawiają się sprytni przestępcy potrafiący to wykorzystać.... tylko, że instytucje mające nas chronić przed takimi przestępstwami są nieskuteczne
hmm
4 tyg. temu
och... nie to co kryształowi.... ci to dopiero są ekspertami w złodziejskim fachu oraz mentorami wszelkiej maści oszustw
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Kuba
4 tyg. temu
BFG pracuje do 16, a może okradają po 17???? Podatnik tyle instytucji utrzymuje, a banki dalej pozwalają na okradanie klienta. Banki ostrzegają !!! Ostrzegam, trzymaj kasę pod poduszką, nikt nie zadzwoni, bo brak konta i lokaty.
astronom
4 tyg. temu
Ja zaraz dzwonie na 112 z drugiego telefonu , a w tym czasie podaje dane zmyślone przeciągając rozmowę .
Tradycyjny
4 tyg. temu
Tylko gotówka i zakupy w stacjonarnym sklepie. Ale Polacy się zachłysnęli internetami to i mają.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (51)
Stan
3 tyg. temu
No mnie też kiedyś zrobili, zadzwonił niby specjalista do spraw bezpieczeństwa z banku i mówił że jakiś przelew zablokowali i kazał przelać pieniądze na konto techniczne. I już więcej ich nie widziałem. A co gorsza to jeszcze z Krukiem wtedy rozmawiałem, na szcześcię Pani z którą rozmawiałem, jak usłyszała tą historię była wyrozumiała i poszła mi na rękę zmniejszając ratę. Pzynajmniej po ludzki mnie potraktowała.
Pszczelarz
4 tyg. temu
I co? i co? I co z tego? Ktoś im dane udostępnił.
klientka bank...
4 tyg. temu
Jeśli banki ostrzegają to dlaczego przelewają pieniądze na konta oszustów, dają wysokie pożyczki w ciągu 1 minuty itp.
młodziak
4 tyg. temu
nie mam konta w banku i żyję bezpiecznie, płacąc gotówką
gigi
4 tyg. temu
banki nie dają rady zatrzymać twoich pieniędzy na koncie , doświadczyłam - bank zablokował pieniądze w czwartek a w sobotę zeszły z konta i tyle widziałam, i po wszystkim bank umył ręce, policja to samo , brak komórki cyber-przestepczości i też już po wszystkim. wypłacić pieniądze z konta i trzymać w przysłowiowej skarpecie...
...
Następna strona