Elektroniczny dowód to cyfrowa warstwa tradycyjnego dokumentu, w której zapisane są wszelkie niezbędne informacje, w tym kolorowe zdjęcie, dane osobowe, termin ważności.
W dokumencie zapisane są też certyfikaty elektroniczne umożliwiające identyfikację, uwierzytelnianie posiadacza e-dowodu oraz podpisywanie dokumentów w systemach komputerowych.
"Bank Pekao jako pierwszy w Polsce wyszedł naprzeciw oczekiwaniom swoich klientom, wyposażając oddziały w czytniki e-dowodów" - poinformowano w komunikacie.
Wyposażenie placówek w czytniki ma pomóc w sprawniejszej obsłudze klientów.
"Po sczytaniu dowodu doradcy wyświetla się na ekranie duże wyraźne zdjęcie jego posiadacza. Dane z dokumentu, np. PESEL, są automatycznie odczytywane, przez co bankier błyskawicznie odszukuje klienta w systemie i nie musi ich nigdzie przepisywać, np. przy wnioskowaniu o nowy produkt, co również eliminuje ewentualne pomyłki" - czytamy w komunikacie.
Najpierw urządzenia do odczytu elektronicznego dowodu pojadą do 31 placówek bankowych, ale Pekao zapowiada, że program będzie rozszerzany.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl