”Bezpieczeństwo dzieje się teraz” – zgodnie z tym hasłem projekt ”Jak Jeździsz” promuje odpowiedzialne i kulturalne zachowania na drodze. Jest skierowany do szerokiej grupy odbiorców
i przedstawia problem tak, jak nikt wcześniej - zamiast straszyć pokazuje, że lekcja odpowiedzialności na drodze nie musi być nudna.
- To dla nas ogromne wyróżnienie! Poprzez nasz projekt pokazujemy, że bezpieczeństwo nad drodze to część nowoczesnego lifestyle’u, dokładnie tak samo jak dbanie o środowisko. Dzisiaj modą coraz częściej staje się bycie człowiekiem odpowiedzialnym – i to jest ten trend, który chcemy wspierać i rozwijać - mówi Katarzyna Meissner, dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych w Santander Bank Polska.
Tworzą dobre wzorce
Komunikacja ”Jak Jeździsz” prowadzona jest przede wszystkim w mediach społecznościowych i organizację wydarzeń w lokalnych społecznościach. Za pośrednictwem fanpage’a ”Jak Jeździsz” internauci kilka razy w tygodniu otrzymują merytoryczne porady oraz aktualne informacje drogowe. Przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, przekazywane są wskazówki dotyczące m. in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy. - Chcemy pokazać, że właściwa postawa za kółkiem może być fajnym, atrakcyjnym wzorcem zachowania, także wśród młodych ludzi. Dążymy do stworzenia największej w kraju społeczności ostrożnych i kulturalnych kierowców, szanujących się wzajemnie i poruszających się po drogach bezpiecznie - mówi Kuba Giermaziak, kierowca wyścigowy i ambasador projektu „Jak Jeździsz”.
120 tysięcy obserwujących
Profil „Jak Jeździsz” na Facebooku obserwuje ponad 120 tysięcy osób. Zasięg fanpage’a w ubiegłym roku wyniósł aż 29 milionów - jest jednym z największych zajmujących się bezpieczeństwem drogowym w Polsce. Za pomysł kreatywny i komunikację projektu odpowiada agencja BSS Group.
- Cieszy nas, że projekt skupiony na poprawie bezpieczeństwa wśród społeczności lokalnych został doceniony na arenie europejskiej. Każdego dnia ogromne zaangażowanie użytkowników fanpage’a „Jak Jeździsz” utwierdza nas w przekonaniu, jak ważna i potrzebna jest edukacja z zakresu bezpieczeństwa i kultury jazdy. Docenienie przez ekspertów z branży PR jest potwierdzeniem jakości naszych działań – mówi Agnieszka Sakowicz, Managing Director BSS Group.
Merytorycznego wsparcia projektowi udziela Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego - koalicja sektora prywatnego, publicznego i organizacji pozarządowych, działająca na rzecz zmniejszenia liczby wypadków na drogach.
Nagrody European Excellence Awards przyznawane są za wybitne osiągnięcia w dziedzinie PR i komunikacji od 2007 roku. Szeroki zakres kategorii - od komunikacji wewnętrznej po public relations, pozwala na kompleksowy przegląd najważniejszych projektów komunikacyjnych w Europie. Wśród laureatów znaleźli się także m.in. IKEA Italia, Ford, Kaspersky Lab Italia, Opel, Google Russia oraz UNICEF. Pełna lista zwycięzców znajduje się na oficjalnej stronie gali.