W najnowszej odsłonie rankingu "Bankowa Innowacja 2022" miesięcznik "Forbes" podkreśla, że nie był to rok innowacyjnej obfitości w sektorze bankowym, na co zwrócili uwagę niektórzy z tegorocznych jurorów.
Nie oznacza to jednak, że naszym bankom "odjeżdża" Zachód. Jest inaczej. Zdaniem jednego z jurorów krajowe instytucje finansowe zbliżają się do standardów rynkowych wyznaczanych przez fintechy.
W jury zasiadło 10 osób związanych z sektorem bankowym. Oto pierwsza piątka rankingu.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem
1. Inteligentny dom PKO BP - 58/100 punktów
To rozwiązanie z gatunku smart home. PKO BP wykorzystuje funkcjonalność urządzeń domowych - przede wszystkim czujników zalania, czadu, pożaru oraz włamania - z ubezpieczeniami nieruchomości. W przypadku zdarzenia lub awarii właściciel mieszkania natychmiast dostaje komunikat.
2. Platforma AI i voiceboty PKO BP - 47/100 punktów
"Forbes" podkreśla, że voiceboty to temat przewodni tegorocznego rankingu, gdyż zgłosiły go trzy banki. Rozwiązania dwóch z nich weszły do czołówki rankingu. PKO BP powoli zastępują ludzi, a w 2021 roku bank zwiększył liczbę botów z pięciu do dwunastu. Sztuczna inteligencja pozwala też im "uczyć" się potrzeb i tematów poruszanych przez klientów.
3. Empatia Banku Pekao - 41/100 punktów
Empatia to narzędzie umożliwiające automatyczną analizę ocen aplikacji mobilnych banku dokonywanych w Google Play, App Store oraz za sprawą poczty e-mail. Celem jest wyciąganie z nich możliwości usprawnień oprogramowania oferowanego przez Bank Pekao.
4. InfoNina Alior Banku - 36/100 punktów
InfoNina to voicebot znajdujący się w ofercie Alior Banku, uruchomiony na początku 2021 roku. Klient kontaktuje się z botem i przekazuje, w jakiej sprawie dzwoni - ten rozpoznaje problem i albo sam udziela na niego odpowiedź, albo przekazuje go odpowiedniemu konsultantowi.
5. Nowe Funkcje w PeoPay KIDS Banku Pekao - 33/100 punktów
PeoPay KIDS to usługa, do której Pekao przekonało już 70 tys. młodych użytkowników. Bank oferuję tę usługę dzieciom w wieku od 7 lat wzwyż. W jej ramach mogą posiadać konto osobiste i oszczędnościowe, a także kartę bankową i aplikację mobilną.