Około południa kilka dużych banków poinformowało o awariach i problemach technicznych w swoich serwisach bankowości internetowej i mobilnej. W niektórych przypadkach klienci ciągle zgłaszają trudności w dostępie do konta.
Takim przykładem jest Pekao. "informujemy, że z przyczyn technicznych mogą wystąpić tymczasowe trudności z zalogowaniem do serwisów Pekao24 i usług maklerskich" - czytamy w komunikacie banku.
Ciągle podobny komunikat można przeczytać na stronie logowania do systemu w Getin Noble Banku.
Problemów nie powinni mieć już klienci ING, Alior Banku i Millennium.
- Problem z logowaniem do kont internetowych w kilku bankach już został rozwiązany albo za chwilę będzie rozwiązany - poinformował Przemysław Barbrich, rzecznik prasowy Związku Banków Polskich.
Cytowany przez PAP rzecznik ZBP wskazał, że "takie awarie, jak dziś, mogą się zdarzyć z różnych przyczyn. Jedną z nich może być zwiększona liczba logowań na kontach. To jest taki moment w miesiącu, że wielu klientów sprawdza, czy ich wypłata dotarła na konto, inni płacą ZUS".
Zobacz także: Banki przyszłości. Wystarczy, że klient pomyśli, czego chce
Przemysław Barbrich przypomina, że kiedyś w takim czasie ustawiały się kolejki do okienka. Teraz oddziały banków często święcą pustkami, bo niemal wszystko można zrobić przez internet.
Akurat w poniedziałek przypadł dziesiąty dzień miesiąca, a to czas na wypłaty. Analogiczny problem nie pojawia się jednak każdego miesiąca. W dotychczasowych komunikatach banki nie informowały szczegółowo o przyczynach awarii.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl