Proces kurczenia się sieci bankowych potwierdzają statystyki Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) - od końca 2012 r. liczba placówek zmniejszyła się o 7,5 proc. Rocznie ubywa zatem około 2 proc. spośród ponad 14. tys. bankowych placówek.
Kantar TNS, który od czterech lat wysyła do banków "utajnionych" klientów (Mistery Client), w ramach dorocznych badań jakości obsługi, realizowanych wspólnie z "Pulsem Biznesu", podsumował obserwacje ankieterów dotyczące ruchu w placówce i podliczył czas oczekiwania na obsługę.
Wnioski? Liczba interesantów w bankach ostatnio zmalała. W 2013 r., kiedy tzw. Mistery Client wchodził do placówki, kolejka średnio była złożona z 2,6 osób, rok później z 2,9 osób, w 2015 r. z 3,3 osób.
W tegorocznym badaniu w sieci dystrybucji 18 banków w kolejce średnio "czekało" 2,1 osób.