Czy podczas łączenia dwóch banków BPH SA i Pekao SA doszło do naruszenia praw konsumentów?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w tej sprawie. Prezesa UOKiK zaniepokoiły doniesienia medialne oraz skargi klientów dwóch łączących się instytucji finansowych.
Z napływających do urzędu skarg wynika, że mogło dojść do nierzetelnego informowania dotychczasowych klientów Banku BPH SA o konsekwencjach przeprowadzonej transakcji i przejścia ich do Banku Pekao SA.
Wątpliwości urzędu budzą również informacje dotyczące zmiany funkcjonowania niektórych produktów utworzonego banku - przed połączeniem oferowanych przez BPH.
Ponadto UOKiK sprawdzi czy w związku z przenoszeniem danych klientów z systemu informatycznego BPH do Pekao nie doszło do błędnego rozliczania dokonywanych transakcji.
Zgodnie z przepisami, jeżeli zarzuty się potwierdzą, Prezes UOKiK może wszcząć postępowanie właściwe w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W przypadku stwierdzenia stosowania praktyki
Urząd może nakazać zaniechania kwestionowanej praktyki, a przedsiębiorców nałożyć karę finansową do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.