Związek Banków Polskich przeprasza za serię wczorajszych awarii, które uniemożliwiły klientom kilku dużych banków dostęp do swoich internetowych kont. Problemy z bankowością internetową mieli klienci m.in CitiHandlowego, ING Banku Śląskiego, Kredyt Banku, mBanku oraz Polbanku.
Rzecznik prasowy ZBP Przemysław Barbrich powiedział IAR, że cały czas są szukane przyczyny usterek, tak by do podobnych awarii w przyszłości nie dochodziło.
POSŁUCHAJ PRZEMYSŁAWA BARBICHA:
Przemysław Barbrich dodaje, że ci klienci, którzy nie mogli dostać się do swojego konta internetowego i nie zdążyli w terminie spłacić rat kredytów nie powinni się obawiać karnych odsetek. Rzecznik prasowy Związku Banków Polskich przyznaje, że instytucje finansowe są przygotowane na ewentualne reklamacje, tych klientów którzy w wyniku awarii ponieśli straty.
Przemysław Barbrich zaapelował też do klientów banków by ważne opłaty nie dokonywali w ostatniej chwili, gdyż trudno jednoznacznie wykluczyć iż w przyszłości niewielkie awarie nie będą się powtarzać.