"Przewiduję, że do końca 2008 roku będziemy mieli około 200 tys. klientów. To ambitny cel. Kierujemy naszą ofertę do wybranych klientów" - powiedział Kulczycki na konferencji prasowej.
DB PBC specjalizuje się w obsłudze zamożnych klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.
W staraniach o nowych klientów bank stawia na rozwój organiczny, m.in. na rozbudowę sieci.
Obecnie bank posiada 31 oddziałów i dwa centra doradztwa dla firm, a do końca 2006 roku chce podwoić liczbę oddziałów do 60. W tym czasie zatrudnienie ma wzrosnąć z 680 osób do 900.
W 2005 roku bank chce też zakończyć prace nad wdrażaniem nowego systemu informatycznego.
Z ponad 86.000 klientów banku, przedsiębiorstwa stanowią 10.000, pozostali to klienci indywidualni.
Środki na inwestycje bank chce pozyskać z emisji akcji skierowanej do głównego akcjonariusza.
"Kapitał musi być podniesiony, bo chcemy się rozwijać. Zarząd ocenia, że potrzeby kapitałowe w 2005 i 2006 wyniosą mniej więcej 100-150 mln zł. Ja wystąpię o zgodę na 150 mln zł, ale zależy to od decyzji właścicielskich" - powiedział prezes.
DB PBC chce pozyskać środki w jednej transzy, a emisję planuje na III kwartał 2005 roku.
Z powodu szerokiego planu inwestycyjnego bank w 2005 roku odnotuje stratę.
"Na pewno będzie ona większa niż w 2004 roku, ale bez inwestycji nie da się tego banku rozwijać" - powiedział Kulczycki.
W 2004 roku skonsolidowana strata netto DB PBC zmniejszyła się do 2,7 mln zł z 3,5 mln zł, a w I kwartale 2005 roku zysk netto wyniósł 538 tys. zł wobec 1,7 mln zł straty netto w I kwartale 2004 roku.
Główny akcjonariusz banku, Deutsche Bank Privat-und Geschaftskunden posiada 93,47 proc. akcji Deutsche Bank PBC, a akcjonariusze mniejszościowi 6,53 proc.
Komisja Papierów Wartościowych i Giełd 21 czerwca wycofała akcje Deutsche Bank PBC SA z publicznego obrotu.
DB PGK AG deklaruje gotowość wykupu akcji DB PBC od akcjonariuszy mniejszościowych po wycofaniu banku z GPW.