"Chcemy podwoić udział w rynku detalicznym do około 12-13 proc., pod względem przychodów, do 2009 roku" - powiedział King.
Dodał, że w 2005 roku bank prognozuje około 20-proc. wzrost przychodów w sektorze detalicznym. W pierwszym kwartale 2005 roku przychody z tego sektora wyniosły 180 mln zł. Wcześniej bank nie podawał przychodów z podziałem na segmenty.
Citibank Handlowy zamierza też rosnąć na rynku kart kredytowych.
"Naszym zamiarem jest osiągnięcie 40 proc. rynku kart kredytowych. Planujemy osiągnąć ten udział do 2009 roku"- powiedział wiceprezes.
Obecnie udział banku w rynku kart kredytowych wynosi 27 proc. Na koniec I kwartału 2005 roku portfel kart kredytowych obsługiwanych przez Citibank Handlowy osiągnął liczbę 535.000.
Wzrost w sektorze detalicznym, bank chce osiągnąć m.in. przez rozwijanie oferty oraz silne kanały dystrybucji.
Bank będzie pracował np. nad produktami długoterminowego oszczędzania i rozszerzeniem oferty dla klientów o średnich dochodach.
Obecnie sieć Citibanku Handlowego, która będzie rozbudowywana, to łącznie 173 odziały.
King nie chciał komentować możliwości fuzji Pekao i BPH, ale według niego plany banku nie są z tego powodu zagrożone, choć cały czas przygląda się on konkurencji.
"Wiemy, że rynek będzie rósł. Będziemy wprowadzać innowacyjne produkty i rozwijać kanały sprzedaży. Wierzę, że będziemy nadal rosnąć" - powiedział.
Strategię dla rynku polskiego bank chce realizować głównie przez wzrost organiczny, jednak King nie wyklucza sięgania po inne możliwości.
"Jesteśmy zainteresowani akwizycjami jeśli przyczynią się do naszego wzrostu w Polsce, oczywiście obok wzrostu organicznego" - powiedział.