Na pierwszym miejscu bankowcy stawiają zdobywanie nowych klientów, a na dalszych znalazły się zmniejszenie kosztów działalności, rosnące wpływy od klientów istniejących, wprowadzanie nowych produktów i usług, zdobywanie nowych rynków i na końcu zwiększanie wartości akcji.
"Warto zauważyć, że bankom bardziej zależy na pozyskiwaniu nowych klientów niż na utrzymaniu czy zwiększeniu współpracy z obecnymi. Zwiększenie wartości akcji najwyraźniej nie jest celem samym w sobie, ale wynika z pozostałych celów marketingowych" - napisał Ipsos w komunikacie.
Zdaniem bankowców do wzrostu satysfakcji i lojalności klientów w największym stopniu przyczynia się wysoki poziom obsługi, niskie koszty obsługi oraz łatwość dostępu do rachunku.
Z kolei do obniżenia satysfakcji klientów w najwyższym stopniu przyczyniają się elementy związane z formą świadczenia usług, a w mniejszym elementy związane z samym produktem.