Akcja wymiany kart w PKO BP trwa od kilku miesięcy. Nowe karty, które otrzymują klienci, są z logo Visa, a nie Mastercard - informuje "Rzeczpospolita".
Dziennik opisuje historię swojej czytelniczki, pani Izabeli, która otrzymała od banku nową kartę Visa, mimo, że dotychczasowa karta Mastercard nadal jest ważna. W piśmie z banku kobieta przeczytała, że może aktywować nową kartę internetowo, dokonując zakupu przez internet, w bankomacie lub płacąc w sklepie z użyciem PIN-u. W korespondencji jest również informacja, że otrzymana przez panią Izę karta jest nieaktywna, a można ją aktywować samodzielnie przez aktywację mobilną IKO, przez aplikację IKO albo serwis internetowy iPKO - czytamy w dzienniku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pani Izabela odwiedziła oddział banku, gdzie dowiedziała się, że nie może aktywować karty w bankomacie, ponieważ musi mieć nowy PIN. Kobieta nie korzysta z bankowości internetowej. Bank obiecał jej wysłać PIN, ale gdyby nie zapytała o aktywację w oddziale, karta przestałaby jej działać - informuje "Rzeczpospolita".
Biuro prasowe PKO BP w odpowiedzi na pytania dziennika, poinformowało, że numery PIN w formie papierowej otrzymali klienci, którzy wybrali tę formę przy poprzedniej karcie płatniczej. "Bank nie zmienił swojej polityki w tym zakresie i szanuje wcześniejsze preferencje swoich klientów" - informuje rzeczniczka banku, dodając, że "wysyłka PIN-u pocztą to już prawie relikwia przeszłości".
Popularność bankowości elektronicznej rośnie
Podobnie jest w banku Credit Agricole, gdzie klienci mogą nadać PIN nowym kartom samodzielnie w aplikacjach. Jeśli klient nie ma dostępów do kanałów elektronicznych, PIN wysyłany jest pocztą na jego adres korespondencyjny - czytamy w "Rz".
Banki na wojnie z gotówką. Podnoszą ceny
Z raportu przygotowanego przez Związek Banków Polskich wynika, że popularność bankowości elektronicznej w Polsce stale rośnie. W trzecim kwartale 2023 roku nastąpił znaczący wzrost liczby aktywnych klientów "mobile only" - aż o 4 procent, a łączna liczba użytkowników aplikacji mobilnych przekroczyła 21 milionów - informuje "Rzeczpospolita".