Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

LOT bije się w pierś i uruchamia nowe połączenia. Co szykuje na kolejną majówkę?

18
Podziel się:

15 maja LOT uruchamia rejsy do Singapuru.

LOT bije się w pierś i uruchamia nowe połączenia. Co szykuje na kolejną majówkę?
(mat. producenta)

Podczas majówki pasażerowie LOT najedli się sporo nerwów. Związkowcy grozili strajkiem i właściwie do ostatniej chwili trwały negocjacje z zarządem, by protest nie sparaliżował funkcjonowania linii lotniczych w najgorętszy weekend maja. Co LOT szykuje na kolejny długi weekend? – 15 maja uruchamiamy loty do Singapuru – zdradza Rafał Milczarski, prezes LOT w rozmowie z money.

- Chciałbym wszystkich pasażerów LOT przeprosić za to, co się stało. Prawda jest taka, że od czasu kiedy w LOT miał kłopoty, czyli od 2012 roku, sytuacja w spółce była rozedrgana. Wymagała uporządkowania i nadal wymaga. Ale nigdy nie straciliśmy z oczu interesu pasażera. Mam nadzieję, że tak jak nigdy w LOT nie było, tak nigdy nie będzie strajku – powiedział Rafal Milczarki dla money.pl podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Szef polskiego przewoźnika zaprasza na gościnne pokłady LOT i chwali się wynikami.

- Według danych Flight Global LOT jest najbardziej dynamicznie rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Notujemy ponad 30 proc. wzrostu oferowania w sezonie letnim – mówi Milczarski.

15 maja LOT uruchamia rejsy do Singapuru.

- To jest nie tylko ruch point-to-point do Singapuru, ale także oferta lotów do Australii i Nowej Zelandii. Kierunki azjatyckie z pewnością napędza biznes. Jeśli chodzi o Australię, to nie zapominajmy o tym, że jest tam bardzo liczna Polonia. My kiedyś do Australii dolatywaliśmy i bardzo się cieszę, że teraz na bilecie LOT-u, choć jeszcze nie samolotem LOT-u, będzie można do Australii w bardzo dobrej cenie i w bardzo dobrych warunkach Dreamlinerem przez Singapur dolecieć.

Prezes przyznaje, że bilety na nowe kierunki dobrze się sprzedają, ale nie rozważa zwiększenia częstotliwości rejsów.

- Dla nas największą przeszkodą jest problem z przepustowością lotniska Chopina. Tu napotykamy istotne bariery. Ono nie zostało zbudowane jako lotnisko hubowe. W swojej koncepcji zostało zaprojektowane jako średniej wielkości port regionalny, które miało zasilać lotniska europejskie. I my teraz staramy się z tego lotniska zrobić hub, a to sprawa niełatwa.

Czy polskiemu przewoźnikowi wystarczy pracowników i floty, by zrealizować ambitne plany?

- Działa magia LOT. Polacy lubią z nami latać. A po drugie, mimo różnych kłopotów na przestrzeni lat, jesteśmy bardzo stabilnie rozwijającą się linią lotniczą, która wytrwała na tym trudnym, globalnym rynku aż 90 lat. Mamy wielką ambicję stać się ulubioną linią lotniczą środkowej Europy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
wideo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(18)
WYRÓŻNIONE
emil
7 lat temu
Ależ ten niemiecki money bolą sukcesu LOT-u. Miała być Lufthansa, ale i to młody Tusk ze starym spi.przyli.
Michal
7 lat temu
Brawo LOT tak trzymać!
Stocholmguy
7 lat temu
Healing chodxi liczbe polaczen na dobe to np Sztoholm-Waw jest to zenujace drogie bilety i przepelniony samolot do tego stopnia ze oferuja 250 Eur jak ktos zdecyduje sie na to by leciec 2h dluzej przez Oslo. Sprzedaja wiecej biletow niz jest Miejsc! Generalnie wspieram przewoznika ale musza wychodzic naprzeciw oczekiwan klienta zeby przetrwac i rozwijac sie dalej
NAJNOWSZE KOMENTARZE (18)
Marek
6 lat temu
Wkradły się błędy, przepraszam. Szkoda tylko, ze w rozwoju PLL LOT nie wziął pod uwagę także komfortu pasażera. Wypożyczył samoloty z jakiejś firmy czarterowej gdzie jest mało miejsca a fotele się nie wychylają bo są na stałe. W klasie biznes grubas nie może nawet otworzyć stolika. I jak mam latać LOT-em gdy klasa biznes jest niejednokrotnie droższa od Lufthansy i Swiss a teraz jej standard to jak w tanich liniach lotniczych z drogim biletem. Mimo wszystko latam ale do kiedy.
Marek
6 lat temu
Szkoda tylok, ze w rozwoju PLL LOT nie wzioł [pod uwage także komfortu pasażera. Wypożyczył samoloty z jakiejs firmy czarterowej gdie jest mało miejsca a fotele sie nie wychylaja bo są na stałe. W klasie biznes grubas nie moze nawet otworzyc stolika. I jak mam latac LOT-em gdy klasa biznes jest niejednokrotnie drozsza od Lufthansy i Swiss a teraz jej standard to jak w tanich liniach lotniczych z drogim biletem.
kra
7 lat temu
Lot= later or tomorrow
kra
7 lat temu
LOT = later or tomorrow
ANTYżart
7 lat temu
A tyfuske kondonaldo, lata lufthasom, jak mówi to jego narodowy przewoźnik. :(