Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Dowody wpłat trzymaj 50 lat

0
Podziel się:

Właściciele jednosobowych firm opłacających składki na ubezpieczenie społeczne, powinni przechowywać przez 50 lat dowody wpłat - radzi Gazeta Prawna. Jeśli się ich nie ma, nie otrzyma się emerytury.

Właściciele jednosobowych firm opłacających składki na ubezpieczenie społeczne, powinni przechowywać przez 50 lat dowody wpłat - radzi Gazeta Prawna. Jeśli się ich nie ma, nie otrzyma się emerytury.

Dziennik przypomina, że ustawa o emeryturach i rentach nakazuje płatnikom składek przechowywanie przez pół wieku list płac, kart wynagrodzeń oraz innych dowodów na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiary emerytury lub renty. "Gazeta Prawna pisze, że z żadnej ustawy nie wynika wprost, że potwierdzenia wpłat są traktowane jako dokumentacja pracownicza. Takich wątpliwości nie mają jednak pracownicy ZUS, którzy radzą małym przedsiębiorcom dożywotnie przechowywanie przekazów pocztowych lub bankowych. Dziennik pisze, że w domowym archiwum powinny być gromadzone potwierdzenia wpłaty, bo przedsiębiorcy nie mogą liczyć na pomoc banków, które takie potwierdzenia traktują jako dokumentację finansową i przechowują ją tylko 5 lat.

podatki
firma
ubezpieczenia społeczne
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)