Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Program "Rodzina 500+" - jak złożyć wniosek o świadczenie za pośrednictwem banku?

0
Podziel się:

1 kwietnia rusza rządowy program pomocy państwa w wychowywaniu dzieci. Wnioski o świadczenie 500+ będzie można składać w formie papierowej oraz przez Internet.

Program "Rodzina 500+" - jak złożyć wniosek o świadczenie za pośrednictwem banku?
1 kwietnia rusza rządowy program pomocy państwa w wychowywaniu dzieci. Wnioski o świadczenie 500+ będzie można składać w formie papierowej w ośrodku pomocy społecznej lub urzędzie gminy oraz przez Internet poprzez platformy e-administracji i bankowość elektroniczną w niektórych bankach. To właśnie ten ostatni sposób wydaje się najwygodniejszy i najprostszy – podpowiadamy, jak z niego skorzystać.

Kto może ubiegać się o środki?

„Rodzina 500+” to projekt zakładający wypłatę po 500 zł miesięcznie na każde drugie i kolejne dziecko, a także na pierwsze, jeśli dochód w rodzinie nie przekracza 800 zł na osobę. Jeżeli członkiem rodziny jest dziecko niepełnosprawne, świadczenie będzie wypłacane, gdy dochód nie przekracza 1200 zł. Natomiast potwierdzenie progu dochodowego będzie konieczne jedynie w przypadku ubiegania się o świadczenie na pierwsze dziecko. Przy obliczaniu dochodu na członka rodziny brane będą pod uwagę dzieci do 25. roku życia, jeśli wciąż mieszkają z rodzicami, a świadczenia mają być wypłacane do momentu ukończenia przez dziecko 18. roku życia.

Co ważne, świadczenie będzie przysługiwało również rodzicom samotnie wychowującym dzieci i opiekunom prawnym oraz rozwodnikom, z którymi dziecko mieszka i na których utrzymaniu się znajduje. Ponadto, o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego wnioskować mogą rodziny żyjące w nieformalnych związkach, sprawujące pieczę zastępczą oraz tzw. rodziny patchworkowe.

Wnioski można składać od 1 kwietnia w ośrodkach pomocy społecznej, natomiast jeśli miasto nie posiada takiego ośrodka – w urzędzie gminy lub miasta, ale także poprzez bankowość internetową w niektórych bankach. Polskie banki obecnie dostosowują swoje systemy informatyczne do nowych regulacji, które umożliwią szybkie i wygodne składanie wniosków online.

Wnioskowanie online

W jaki sposób banki chcą ułatwić swoim klientom wnioskowanie o świadczenie 500+? Będą dostępne dwie opcje:

  • uwierzytelnianie tożsamości przez logowanie się do banku, a następnie przekierowanie użytkownika na platformę ZUS, gdzie będzie mógł on utworzyć konto i złożyć wniosek o dofinansowanie,
  • składanie wniosku za pośrednictwem bankowości elektronicznej – poprzez logowanie w odpowiedniej zakładce i uzupełnienie wniosku.

W każdej z zaprezentowanych opcji wniosek można uzupełnić i bezpłatnie wysłać z dogodnego dla siebie miejsca, bez konieczności wizyty w urzędzie. Po wypełnieniu wniosku, wnioskodawca otrzyma jedynie potwierdzenie, że został on złożony, a z urzędu gminy nadejdzie list zawierający decyzję o ewentualnym przyznaniu świadczenia. Warto również wspomnieć, że wnioskowanie o świadczenie 500+ nie wymaga od nas składania podpisu elektronicznego.

Świadczenia pochodzące z programu Rodzina 500+” będą wypłacane przez urząd miasta, gminy, ośrodek pomocy społecznej lub gminne centra do realizacji świadczeń, w sposób dogodny dla rodziców i opiekunów prawnych - przelewem na konto lub w gotówce.

_ Zespół Finansów na co dzień eurobanku _

eurobank
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)