Wiele firm weźmie udział w akcji Fundacji Humanites "Dwie godziny dla rodziny."
Wieloletnie badania Instytutu Gallupa pokazują, że osoby zadowolone z życia zawodowego i prywatnego są o 30% bardziej zaangażowanymi pracownikami. Co więcej, są zdecydowanie mniej narażone na wypalenie zawodowe i mają o ponad 40% mniejszą absencję. To ważne nie tylko w kontekście społecznym, ale również ekonomicznym.
Fundacja Humanites apeluje do przedsiębiorców „Więcej wartościowego czasu dla rodziny!” i rusza z 4. edycją akcji „Dwie godziny dla rodziny.” W tym dniu pracodawcy, którzy wezmą udział w akcji, skrócą czas pracy o symboliczne 2 godziny, by zainspirować swoich pracowników do spędzania więcej czasu z bliskimi. Tak aby mogli je spędzić z rodziną: rozmawiając, bawiąc się - po prostu będąc razem.
Celem akcji „Dwie godziny dla Rodziny” jest także pogłębianie więzi międzypokoleniowych i relacji rodzinnych, ponieważ tegoroczna edycja akcji odbywa się pod hasłem „Wspomnienia łączą pokolenia”.
- "W tym roku zapraszamy do rozmów o wspomnieniach. Zachęcamy do poznania korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. Relacje i więzi buduje się przecież poprzez bycie ze sobą. 15 maja poświęćmy więc chwilę refleksji nad jakością czasu spędzanego razem i jakością rozmów, które prowadzimy w naszych rodzinach"– zwraca uwagę Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites.
W ubiegłym roku w akcji wzięło udział kilkaset polskich i międzynarodowych firm, dużych grup kapitałowych oraz instytucji publicznych. W bieżącym roku zainteresowanie obchodami Dnia Rodziny jest duże i organizatorzy spodziewają się jeszcze większej liczby zgłoszeń.
- "Cieszymy się, że zaproponowana przez nas forma obchodów Dnia Rodziny spotyka się z tak dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi między życiem zawodowym i prywatnym" – podkreśla Zofia Dzik.
Honorowy patronat nad akcją objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska. Akcja uzyskała poparcie Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Patronami głównymi akcji są: PKN ORLEN, JVC Polska oraz Konfederacja Lewiatan. Patronat nad akcją objęły również: Enerad, Fundacja Liderek Biznesu, Fundation for Strategic Competence Development, Great Place to Work, Reputation Managers.
(mat.prasowe)