Zadaniem ambasadora marki jest wypowiadanie się w pozytywnym tonie o konkretnej marce. Media dają obecnie możliwość bliskiej interakcji z odbiorcami. Wszystko dlatego, że fani chętnie wypowiadają się na temat produktów. Dzięki temu pozytywnie wpływają na wizerunek firmy.
Kim jest ambasador marki?
Coraz więcej ludzi liczy się z opiniami zawieranymi w internecie. Stąd spore grono osób szuka informacji, które mają pomóc podjąć decyzje zakupowe. Szukają więc opinii osób, które wcześniej miały kontakt z produktem albo usługą. Ambasador marki odpowiada za to, by pozytywnie opowiadać o marce i zwiększać jej wiarygodność. Ambasador marki powinien dawać gwarancję, że będzie zgodny z wartościami wyznawanymi przez markę.
Jak szukać ambasadora marki?
Oczywiście najlepszym ambasadorem marki będzie osoba dobrze dopasowana do jej charakteru. Można go szukać w kilku grupach odbiorców.
Adwokat marki – potencjalny ambasador
W tej grupie są ludzie, którzy sami, w sposób spontaniczny utożsamiają się z marką. Monitoring Internetu pozwala znaleźć osoby, które często w pozytywnym świetle opowiadają o marce. Dobrze jest więc umożliwić dzielenie się treściami poprzez udostępnianie zakładki z opiniami klientów
Influencer
Influencer to użytkownik, który oddziałuje na środowisko internetowe. Influencer otrzymuje zaproszenie do przetestowania produktu. Taka współpraca opłaca się obu stronom. Z jednej strony bloger wspomina o marce, z drugiej może zbudować ekspercki wizerunek.
Social broadcasters
To wpływowi specjaliści, celebryci, których pozyskanie może mieć ogromne znaczenie dla marki. Jeśli gwiazda promuje markę swoim nazwiskiem, to ma to bardzo pozytywny wpływ na budowanie świadomości marki. Choć taka współpraca z celebrytami jest kosztowna, to korzyści wizerunkowe mogą być ogromne. To, co jest ważne przy takiej współpracy, to przygotowanie indywidualnej oferty dla influencera.
Ambasador marki – korzyści
Współpraca z ambasadorem marki jest czasochłonna i często bardzo kosztowna. Mimo tego sporo firm podejmuje ryzyko takiej promocji swojej marki.
Poprawa zaufania
Wiele osób uodporniło się już na tradycyjne formaty reklamowe. Spontaniczne opinie o danej marce mają większy wpływ na budowanie wizerunku marki niż tradycyjna reklama.
Skłonność do namawiania do zakupów
Ambasador marki przyczynia się do tego, że klienci są bardziej skłonni podejmować decyzje zakupowe, gdy szukają porad. Sporą rolę odgrywa też zaufanie do influencera.
Wsparcie kryzysowe
Ambasador marki może skutecznie wspierać ją w sytuacji, gdy przechodzi ona kryzys. W takim przypadku może więc bronić imienia przedsiębiorstwa, dzięki temu, że cieszy się sporym autorytetem.
Informowanie o nowościach produktowych
Influencer przez to, że współpracuje z marką bardzo blisko, ma dostęp do wielu informacji i produktów, jeszcze przez ich oficjalnym ogłoszeniem. Influencer docenia, że jako pierwszy może przetestować dany produkt albo usługę. Dzięki temu czuje się wyróżniony, bo może zrecenzować produkt jako pierwszy. Marka zyskuje opinie od eksperta branżowego.
Ambasador marki może skutecznie wpływać na postrzeganie firmy. Warto więc dobrze zastanowić się, kogo wybierzemy na naszego ambasadora.