Według przyjętej przez rząd nowelizacji promocje _ dwa w cenie jednego _ i programy lojalnościowe mają być obłożone VAT-em.
W tej chwili przedsiębiorca nie musi naliczać podatku VAT np. od gratisów - czyli przy promocji: _ kup dwa, trzeci dostaniesz gratis _ - trzeci przedmiot nie jest opodatkowany VAT-em.
Jeśli nowelizacja wejdzie w życie, firma, która taka promocję oferuje będzie musiała od _ gratisowego _ towaru naliczyć podatek - 22 lub 7 procent ceny, po jakiej dostępny jest w normalnej sprzedaży.
Przyjęta przez rząd nowelizacja podatku od towarów i usług zmienia zasady opodatkowania towarów przekazanych nieodpłatnie._ - Obecnie, jeśli przekazanie towaru odbywa się np. w celu podtrzymania relacji z klientami, obowiązek podatkowy w podatku VAT nie wystąpi _ - mówi Tomasz Piekielnik, prezes firmy doradztwa podatkowego Piekielnik i Partnerzy Sp. z o.o.
- _ Proponowana nowelizacja spowoduje konieczność opodatkowania nieomal każdego przekazania towaru w sposób nieodpłatny, bez względu na cel takiego przekazania - z wyjątkiem przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek - _dodaje.
Nowe przepisy godzą też w duże sieci, oferujące programy lojalnościowe - czyli możliwość otrzymania atrakcyjnych nagród za punkty, zebrane przy zakupach.
Od wartości każdej takiej nagrody trzeba będzie naliczać podatek. Zwiększenie obciążeń o 22 procent może sprawić, że tego typu promocje staną się dla firm nieopłacalne.
Analiza Money.pl | |
---|---|
Promocje i nagrody droższe o 22 procentZmiany w podatku VAT, które proponuje rząd, spowodują, że firmy zapłacą dodatkowo 22 proc. podatku od nagród w programach lojalnościowych - analiza eksperta dotycząca proponowanych przez rząd nowych przepisów VAT. Czytaj w MSP.Money.pl |