Największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszą się moduły szkoleń poświęcone rozwijaniu własnej firmy. Jak dotąd, najwięcej uczestników pochodzi z województw: mazowieckiego, pomorskiego i śląskiego, najmniej: ze świętokrzyskiego, podlaskiego i opolskiego. Nieco mniej kobiet rozpoczyna szkolenia internetowe, ale więcej je kończy.
- Z naszych danych wynika, ze przeciętny uczestnik Akademii PARP to młody, wykształcony mikroprzedsiębiorca lub jego pracownik, osoba pochodząca z miasta - mówi Krzysztof Hejduk, zarządzający projektem.
_ Kursy Akademii PARP nie wymagają dojazdów i zakwaterowania. Uczestnik sam wybiera miejsce i czas przeprowadzenia kursu - jedynym warunkiem jest dostęp do internetu. Kursy gwarantują stałą, wysoką jakość kształcenia. _
W całym roku 2007 udostępnionych zostanie kolejnych 8 szkoleń. Uczestnicy mogą korzystać ze wsparcia opiekunów każdego kursu (poprzez e-mail bądź kontakt telefoniczny, który będzie możliwy 12 godzin dziennie przez 6 dni w tygodniu) oraz ekspertów. Fora i czaty internetowe dają szansę na wymianę wiedzy i doświadczeń oraz pracę w grupach.
Oprócz szkoleń internetowych przewidywane sa także dalsze cykliczne warsztaty stacjonarne.
Właśnie zakończyła się ich pierwsza tura w różnych miastach Polski. Umożliwiają one uczestnikom zapoznanie się z zasadami działania kursów oraz pozwalają na integrację lokalnych środowisk biznesowych. W marcu rusza kolejna tura warsztatów po dużych polskich miastach.
Tematyka dwóch pierwszych kursów (już realizowanych) to: ( http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=03.08.2011 09:00&de=03.08.2011 17:35&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=WIG20&w=460&h=250&cm=0&rl=1 ) Sam porównuj dane na wykresach - wypróbuj MoneyAnalytics
- Internetowe szkolenia Akademii PARP pokazują polskie realia gospodarcze, jednocześnie ucząc najlepszych praktyk zarządzania - mówi Aneta Grzyb-Hejduk, członek zarządu estakada.pl sp. z o.o. - lidera konsorcjum realizującego projekt. - Dzięki Akademii PARP niewielkie firmy mogą pozwolić sobie na dobre, dostosowane do ich potrzeb szkolenia, przygotowane i „podane" w nowoczesny sposób.
Podczas inaugurujących warsztatów, połączonych z konferencją prasową w warszawskim Business Centre Club, Aneta Grzyb-Hejduk oraz zarządzający projektem Akademii PARP - Krzysztof Hejduk, zwrócili uwagę na koszt wdrożenia e-learningu w firmie, który wynosi przynajmniej sto kilkadziesiąt tysięcy złotych. Tyle musiałaby wyłożyć firma na zakupienie platformy szkoleniowej, utrzymanie serwisu oraz sam kurs. Małe i średnie przedsiębiorstwa rzadko mogą sobie pozwolić na taki wydatek, stąd szkolenia Akademii PARP są tak wyjątkową okazją. Prowadzone przez wysoko wykwalifikowaną kadrę, merytorycznie dostosowane do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw, w całości finansowane są ze środków unijnych. Warto zauważyć, że budżet całego projektu opiewa na niebagatelną sumę 14 milionów złotych.
Organizatorzy zwrócili również uwagę na dodatkowy atut kursów Akademii PARP. Internet umożliwia przeprowadzanie ich w odpowiednim dla każdego uczestnika czasie. To kolejna dogodność dla właścicieli i pracowników niewielkich przedsiębiorstw. Specyfiką struktury takich firm jest nieduża liczba etatów oraz płynna granica kompetencji. Dzięki temu, że w szkoleniu można uczestniczyć w dowolnym momencie, nikt nie jest narażony na komplikacje spowodowane nieobecnością pracownika w firmie.
Więcej informacji na stronie: