Rośnie liczba pozytywnych informacji o klientach indywidualnych i przedsiębiorstwach - wynika z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Od początku ubiegłego roku liczba ta wzrosła dziesięciokrotnie.
Eksperci BIG zaznaczają, że o tworzenie pozytywnego wizerunku płatnika można też zadbać we własnym zakresie. Można na przykład poprosić firmy, w których regularnie opłacamy rachunki, aby przekazywały dane na ten temat do biur informacji gospodarczej.
Wcześniej warto też zajrzeć do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, tworząc bezpłatne BIGkonto. Uzyskamy wtedy obraz, kto i jakiego rodzaju informacje o nas wpisał, a jednocześnie od kogo pochodzą zapytania dotyczące weryfikowania wiarygodności. Raz na pół roku każdy może sprawdzić się w istniejących BIG za darmo.
W 2014 roku BIG InfoMonitor udostępnił swoim klientom ponad 15,3 mln raportów. Łącznie z bazami Biura Informacji Kredytowej posiada dostęp do 6 mln 100 tysięcy informacji i danych gospodarczych o dłużnikach.
Czytaj więcej w Money.pl