Nawet 90 procent wniosków o zwrot VATu zawartego w cenie materiałów budowlanych jest odrzucanych przez Urzędy Skarbowe. Najczęściej zapominamy podać numer NIP. Nie wpisujemy także daty zakończenia inwestycji oraz zapomianamy podać jakie prace zostały wykonane w ramach remontu. Jak zaznaczają urzędnicy pomyłki i błędy nie są poważne. Powodują jednak, że podatnik musi dłużej czekać na swoje pieniądze.* *
Od 1 stycznia, podatnicy mogą składać w urzędach skarbowych wniosek o zwrot VAT na zakup materiałów budowlanych, na które po 30 kwietnia 2004 roku wzrosła stawka podatku VAT z 7 do 22 procent.
Średnia kwota zwrotu, o jaką wnioskują podatnicy, waha się między 800 a 1000 złotych. Do jednego wniosku dołączonych zostaje średnio 20 faktur. Niestety, z powodu błędów, w niektórych urzędach odrzucanych jest nawet 90 procent wniosków.
W sytuacji, gdy wniosek jest błędny lub niekompletny, Urząd Skarbowy wzywa podatnika do jego uzupełnienia w terminie siedmiu dni od otrzymania wezwania. Ponieważ nie obowiązuje wzór wniosku, to tym samym nie mamy określonych rubryk, podpowiadających, co trzeba w nim zamieścić.
Jak właściwie wypełnić wniosek, za które materiały budowlane dostaniemy zwrot podatku oraz jak policzyć kwotę refundacji i jakie są niezbędne załączniki - czytaj w poradniku *Money.pl*