"Do MSP skierowane zostały co najmniej trzy poważne oferty. Są to Grindeks, firma hinduska i z Wielkiej Brytanii" – powiedziała Jabłońska.
Obecnie największy, 26,1-proc. pakiet akcji Jelfy ma Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP). Skarb Państwa ma 3,92 proc., a grupa PZU 16,7 proc. Strony przygotowały porozumienie dotyczące wspólnej sprzedaży akcji.
"Nie będzie barier w integracji tego pakietu. Proceduralnie jesteśmy przygotowani do przeprowadzenia tej transakcji. Chcemy, aby została zamknięta do końca tego roku" – powiedział dziennikarzom Arkadiusz Krężel, prezes ARP.
Dodał, że pakiet akcji powinien trafić do inwestora branżowego.
Na pytanie dziennikarzy, czy sprzedaż pakietu Jelfy mogłaby nastąpić na przełomie pierwszego i drugiego kwartału Jabłońska odpowiedziała: ”Nie można przesądzić, że termin ten jest niemożliwy do zrealizowania.
W grudniu prezes Jelfy Sławomir Kryszkowski powiedział dziennikarzom, że liczy na pozyskanie inwestora branżowego w pierwszym kwartale 2005 roku.
Mówił wówczas, że powinien on wejść do spółki w tym okresie, bo później, ze względu na wybory parlamentarne i prezydenckie, mogą być problemy z podejmowaniem decyzji o sprzedaży akcji Jelfy.
Przychody Jelfy ze sprzedaży wzrosły w 2004 roku o 8,1 proc. do 274,1 mln zł. Natomiast jej zysk netto w ubiegłym roku spadł do 9,6 mln zł z 21,6 mln zł rok wcześniej.
Jak powiedział wcześniej w wywiadzie dla PAP prezes Jelfy, spadek zysku netto został zaplanowany w ubiegłorocznym budżecie i był związany z poniesionymi nakładami na zwiększenie sił sprzedażowych oraz na promocję i reklamę produktów.
Według wcześniejszych zapowiedzi Jelfa chce, aby jej przychody w 2005 roku rosły przynajmniej z rynkiem, którego wzrost prognozowany jest na poziomie 7 proc.
Ponadto producent farmaceutyków planuje kontynuować rozpoczętą w 2004 roku dużą kampanię promocyjną swoich leków.
Obecnie portfel Jelfy liczy ponad 120 preparatów. Firma ma ponad 100 przedstawicieli medycznych i farmaceutycznych.
Na koniec 2004 roku udział Jelfy w rynku farmaceutycznym wyniósł 1,3 proc. w ujęciu wartościowym, a 3,1 proc. w ujęciu ilościowym.
Strategia rozwoju jeleniogórskiej spółki zakłada zwiększenie całkowitej sprzedaży w 2008 roku do 621 mln zł, z czego 186 mln zł ma stanowić eksport. W tym czasie firma ma też zwiększyć udział w rynku farmaceutyków do 2,7 proc. z 1,4 proc. na koniec 2003 roku.