Przedsiębiorcy i studenci dowiedzą się jak zaistnieć w sieci i jak skutecznie promować swoją działalność podczas imprezy Dzień Internetowej Rewolucji, która odbędzie się 23 listopada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Internetowa Rewolucja to akcja, która ma zachęcić polskie firmy do aktywnej obecności w internecie. Z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC, wynika bowiem, że 89 proc. polskich małych i średnich firm korzysta z sieci, jednak prawie połowa nie ma strony internetowej. To oznacza, że internauci nie mogą znaleźć ich usług i produktów.
_ - Dzięki aktywności w internecie mali i średni przedsiębiorcy zyskują większe możliwości dotarcia do klientów. Ich działalność podnosi także konkurencyjność polskiej gospodarki na międzynarodowym rynku _ – powiedział wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak.
Według wicepremiera potrzebne jest dalsze wsparcie e-biznesu i zachęcanie przedsiębiorców do większej aktywności w sieci. Dlatego m.in. resort gospodarki przyłącza się do inicjatyw informacyjno-edukacyjnych skierowanych do firm.
- _ Od roku patronujemy akcji Internetowa Rewolucja, która jest wspólną inicjatywą Google, PKPP Lewiatan i home.pl _. _ Dzięki niej już 30 tys. firm zarejestrowało adres internetowy za darmo, bezpłatnie stworzyło pierwszą stronę i korzysta ze szkoleń _ - dodał Pawlak.
Ogromną rolę odgrywa w tym wypadku edukacja - rozumiana nie tylko jako informacje o tym, jak zaistnieć w internecie, ale także pokazująca, jak zadecydować o odpowiedniej formie obecności internetowej np. dla małej, lokalnej firmy. Właśnie taką wiedzą będą z przedsiębiorcami dzielić się eksperci podczas Dnia Internetowej Rewolucji w Krakowie.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/157/t97437.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/prawo/artykul/rzad;walczy;z;biurokracja;tym;razem;skutecznie,161,0,710817.html) Rząd walczy z biurokracją. Tym razem skutecznie?
Właściciele małych i średnich firm będą mogli dowiedzieć się np. jak stworzyć pierwszą stronę internetową i jak promować ją w wyszukiwarce, a także jak wypróbować produkty i usługi związane z obecnością firmy w internecie. Prezentacje są skierowane zarówno do tych przedsiębiorców, którzy nie są jeszcze obecni w sieci, jak i do tych, którzy mają już stronę internetową.
W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się więcej o obecności online i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności.
Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą zaistnieć w internecie nic nie ryzykując i nic nie płacąc. W Województwie Małopolskim z darmowej oferty skorzystało do tej pory 2665 firm, a w samym Krakowie 1698 firm.
Udział w imprezie jest bezpłatny wymaga jednak wcześniejszej rejestracji na stronie www.dnirewolucji.pl
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/219/t85979.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/czy;mozna;zmienic;biznesplan;po;otrzymaniu;dotacji,91,0,712283.html) | Czy można zmienić biznesplan po otrzymaniu dotacji? Niezrealizowanie biznesplanu może spowodować utratę unijnych pieniędzy. Co powinien zrobić przedsiębiorca, by tego uniknąć? |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/21/t30741.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/co;daje;wiecej;punktow;w;konkursie;na;unijna;dotacje,39,0,710695.html) | Co daje więcej punktów w konkursie na unijną dotację Wdrożenie systemu elektronicznej wymiany informacji, współpraca z zagranicznym partnerem albo długoletni kontrakt - to czynniki zapewniające lepszą ocenę. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/244/t34804.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/pozyskiwanie_kapitalu/artykul/mozna;dostac;do;2;mln;zlotych;na;elektroniczny;biznes,145,0,700817.html) | Można dostać do 2 mln złotych na elektroniczny biznes Nabór wniosków o dotacje na wdrażanie systemów informatycznych wspierających kooperację biznesową potrwa do 30 listopada. |