Pozycjonowanie to takie skonstruowanie strony www by odpowiednie frazy i słowa kluczowe powodowały znalezienie jej na jednym z pierwszych miejsc w wyszukiwarkach internetowych.
Według rankingu prowadzonego przez niezależną firmę badawczą Gemius, najpopularniejszą z wyszukiwarek jest Google, przez którą - dla przykładu - w pierwszym tygodniu marca br. przewinęło się 94,18 procent wygenerowanych w całej sieci zapytań. Kolejne miejsca zajęły Onet z wynikiem 1,52 procent oraz Bing (1,44 procent).
- _ Naszym zadaniem jest zapewnienie klientowi wysokiej pozycji we wszystkich wyszukiwarkach, które dostępne są sieci. Największy wysiłek skupiamy jednocześnie na Google, ponieważ jest to najpopularniejsze tego typu narzędzie używane na co dzień przez Internatów, co potwierdza m.in. ranking prowadzony przez Gemius _- tłumaczy Daniel Gałecki, specjalista od pozycjonowania z Ogicom, firmy specjalizującej się w rozwiązaniach internetowych dla biznesu.
Trójkąt Google
Według badań przeprowadzonych skomplikowanymi narzędziami śledzącymi ruch gałki ocznej, w wyszukiwarce Google wzrok jej użytkownika wędruje najchętniej do lewego górnego rogu ekranu (tzw. Trójkąt Google). Wynika to z tego, że najatrakcyjniejsze są pierwsze trzy miejsca na liście, które zauważane są przez 100 procent użytkowników.
Obecnie osoby zajmujące się profesjonalnym pozycjonowaniem mówią krótko: najważniejsza jest treść. Innymi słowy, by znaleźć się na wysokim miejscu listy Google trzeba przygotować materiał wartościowy merytorycznie. Dobrze wypozycjonowana witryna pojawia się w wyszukiwarce na pierwszych miejscach nie dlatego, że jej właściciel za nie zapłacił, ale dlatego, że pasuje do wpisanej frazy. Do wejścia na stronę należy więc zachęcać konkretną informacją, a nie reklamą, która zwykle wywołuje mieszane uczucia.
Słowa kluczem do sukcesu
Słowa kluczowe to odpowiednie zwroty umieszczane w tekstach na stronie, jak i w samej jej konstrukcji. Mają one opisywać tematykę witryny, a co za tym idzie pokazywać ją na wysokich miejscach w wyszukiwarkach. Tworząc słowa kluczowe należy wczuć się w rolę potencjalnego klienta i zastanowić się, jakimi frazami będzie się posługiwał. W opracowaniu listy słów kluczowych pomóc może narzędzie Google dostępne na stronie: http://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal.
Bądź gotów na gości
Skuteczne pozycjonowanie jest w stanie zwiększyć ruch na stronie nawet kilkunastokrotnie. Dlatego należy się upewnić, że serwer, na którym dana strona się znajduje sprosta temu wyzwaniu. Niewiele firm w Polsce potrafi dokładnie oszacować własne koszty ponoszone na zapewnienie obsługi i ciągłej pracy komputerów, sieci i serwerów. W tym miejscu warto poprosić o pomoc konsultanta, który ustali realne potrzeby związane z mocą serwera i zaproponuje optymalne rozwiązanie.
- _ Istotna dla klienta powinna być także serwerownia, z usług której korzysta dostawca rozwiązań internetowych. Z tego powodu od zeszłego roku współpracujemy z najnowocześniejszym tego typu obiektem w kraju, którego siedziba znajduje się w Poznaniu. Dla Ogicom to gwarancja wysokiej jakości świadczonych usług oraz zapewnienie klientom niezawodnej i nieprzerwanej pracy, niezwykle ważnej z punktu widzenia branży _ - tłumaczy Krzysztof Szyszka.