Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Mateusz Ratajczak
Mateusz Ratajczak
|

Diesle w odwrocie. "W Polsce czekają nas ograniczenia"

785
Podziel się:

Czy warto jeszcze kupować diesla? - Niemcy już zaczynają blokować wjazd do swoich miast samochodów diesla. W Polsce też czekają nas ograniczenia - mówi Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.
Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland. (money.pl)

Czy warto jeszcze kupować diesla? - Niemcy już zaczynają blokować wjazd do swoich miast samochodom diesla. W Polsce też czekają nas ograniczenia - mówi Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

- Diesel to największe zło, jeśli chodzi o emisję w miastach. Głównie ze względu na to, co wydobywa się z rur wydechowych tych samochodów. Złe związki szybko przedostają się do płuc i krwiobiegu. Szczególnie szkodą osobom starszym i dzieciom - argumentuje w programie "Money. To się liczy" Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Jak wyjaśnia ekspert, samochody spalinowe coraz częściej są rugowane z ulic wielkich metropolii. Widać to choćby po naszych zachodnich sąsiadach.

- Niemcy już zaczynają blokować wjazd do swoich miast samochodom diesla. Berlin, Frankfurt, Hamburg, Stuttgart - nomen omen - mocno związany z motoryzacją spod znaku diesla. Jak widać, oczekiwanie na zmniejszenie emisji jest nadrzędną sprawą, nawet wobec obrony interesów własnych firm, własnego przemysłu - zaznacza w Robert Mularczyk. - W Polsce też czekają nas ograniczenia - podkreśla.

Na program "Money. To się liczy" zapraszamy od poniedziałku do piątku o godz. 9.15 na money.pl i wp.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

Toyota
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(785)
WYRÓŻNIONE
qqaazz
6 lat temu
Ciekawe, że mówi to osoba z firmy, która wycofała się ze sprzedaży swoich wadliwych diesli (D-4D 2.0 i 2.2). Po co ta propaganda? W innym artykule piszecie, że benzynowe z bezpośrednim wtryskiem generują więcej cząstek stałych niż diesel z DPF. Jak zaczęła się nagonka 4 lata temu to wasza 'marka premium' reklamowała hybrydy w ramach "kampanii antydieslowskiej". To nie jest artykuł i rozmowa z kimś ważnym tylko zwykła kryptoreklama!!
moje imie.
6 lat temu
Po pierwsze cała gospodarka opiera się na dieslu, próba wyrugowania z ruchu samochodów osobowych napędzanych tym paliwem poprzez windowanie jego cen w górę skończy się drożyzną w sklepach. Po drugie latem gdy jeździ więcej samochodów smogu nie ma za to zima gdy wszyscy palą w piecach,a samochodów jeździ relatywnie mniej, smog jest. Może jakiś szalony ekolog jest to w stanie wytłumaczyć.
pepe
6 lat temu
Dobry diesel wcale nie emituje z rury wydechowej tyle zła co się mówi. Zanim napiszecie bzdury to poczytajcie trochę danych technicznych diesli i porównajcie do samochodów benzynowych. Nie ma aż tak wielkich różnic.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (785)
bartek
6 miesięcy temu
ja ale nakazują jedzić palącymi się samochodami elektrycznymi lub chodzić pieszo gdy po dekadzie 10 latach bateria będzie do wycpeinania do lasu lub na elektrośmieci a ekologiczna niby jest po 7latach a n ie ma takiej techonolgi że z ekplotacją takiego elektryka tak długo wyrzymała po za tym awarie są a wodór kto ma?
Marian
2 lata temu
Okrety i statki na benzyne lub żagle
bolo
4 lata temu
Zablokujcie autobusy , TIR , dostawcze , przejdźcie na benzynę a wy mularczyk weźcie się do uczciwej pracy a nie czekajcie na sponsorów , wolę merca 221 diesla , niż toyotę , której serwis jest o niebo droższy od gwiazdy., widać to na SO.
Krzysztof
4 lata temu
Mam nowy model Opel combo z silnikiem 1500 diesel i emituje on mniej szkodliwych substancji niż zakladany tam rownież benzynowy ..Jest jeszcze jedna rzecz.Mikroczasteczki emitowane przez diesle są wieksze od tych emitowanych przez silniki benzynowe.W związku z czym nie przenikaja tak głeboko wewnatez płuc.
konrad
4 lata temu
Silniki Diesla emitują czynniki silnie trujące i rakotwórcze - oczywiście, że tak, wystarczy poczytać, nie trzeba być mechanikiem samochodowym by to pojąć. Nie rozumiem tylko dlaczego władze nie wprowadzą dodatkowych opłat za eksploatację takich pojazdów z silnikami diesla oraz nie zaostrzą badań technicznych kontrolnych świadczących o przydatności tych pojazdów pod kątem emisji spalin , skoro są tak trujące i szkodliwe dla zdrowia ludzi ... Myślę, że ludzie wówczas zastanawiali by się czy warto inwestować w diesla.
...
Następna strona