Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Dłuższy żywot „starego” PŁATNIKa

0
Podziel się:

Przedsiębiorcy zyskali jeszcze miesiąc na zainstalowanie i wdrożenie nowej wersji PŁATNIKa. Do końca czerwca ZUS przyjmie dokumenty wygenerowane zarówno na starej jak i nowej wersji tego programu.

Dłuższy żywot „starego” PŁATNIKa

Niedawno informowaliśmy przedsiębiorców o konieczności szybkiej instalacji nowej wersji programu PŁATNIK, gdyż już od 1 czerwca br. tylko ta wersja miała obowiązywać wszystkich płatników.

Jednak po licznych protestach zdesperowanych przedsiębiorców, którzy usilnie i często bezskutecznie próbowali ściągnąć z serwerów ZUS potrzebną aktualizację - zdecydowano o wydłużeniu terminu ostatecznego przejścia na nową wersję programu.

25 maja br. ZUS poinformował o przedłużeniu do dnia 1 lipca 2005 roku funkcjonowania dotychczasowego serwisu przyjmowania dokumentów ubezpieczeniowych. Użytkownicy „starego” PŁATNIKA mogą przesyłać dokumenty na adres: http://www.dokumenty.wroclaw.zus.pl.

A zatem do końca czerwca 2005 roku obowiązującymi wersjami PŁATNIKA będą obie wersje 6.03.001 oraz 6.03.001B.

Wersja 6.03.001B programu PŁATNIK udostępnia płatnikom nowy, bezpieczniejszy system dwustronnej wymiany informacji - SDWI. Jest to nowoczesny kanał informacyjny, którego zadaniem jest usprawnienie elektronicznej wymiany danych pomiędzy płatnikami a ZUSem. W przyszłości oprogramowanie to pozwoli na wdrożenie nowych usług w zakresie elektronicznej komunikacji z płatnikami.

Korzyści jakie niesie ze sobą nowy System Dwustronnej Wymiany Informacji to przede wszystkim:
- możliwość tworzenia upoważnień do wysyłania dokumentów w imieniu płatnika - funkcjonalność ta zwiększy bezpieczeństwo danych przekazywanych do ZUS, pozwoli także na uzyskanie podpisu elektronicznego dla osób niebędących płatnikami składek
- zwiększenie wydajności internetowego przesyłania dokumentów do ZUS, szybsze odbieranie potwierdzeń oraz lepsze zabezpieczenie przekazywanych danych
- możliwość odbierania potwierdzeń z każdego z serwerów przyjmujących dokumenty (a nie tylko z tego, na który zostały wysłane)

By aktywować usługę SDWI należy:
- sprawdzić, na jakiej wersji PŁATNIKA sporządzane są dokumenty ubezpieczeniowe. Warunkiem poprawnej instalacji pakietu aktywującego SDWI jest posiadanie aktualnej wersji PŁATNIKA 6.03.001
- pobrać z serwisu e-inspektorat.zus.pl i zainstalować pakiet aktywujący SDWI, a następnie go aktywować
- odpowiednio skonfigurować program PŁATNIK, tak by wysyłał dokumenty na serwer obsługujący kanał SDWI.

Obecnie usługi Systemu Dwustronnej Wymiany Informacji obsługują serwisy WWW:
https://www.sdwi.gdansk.zus.pl
https://www.sdwi.wroclaw.zus.pl
https://www.sdwi.warszawa.zus.pl

Płatnicy działający w imieniu innych podmiotów, posługujący się własnym certyfikatem i kluczem prywatnym - w przypadku przystąpienia do SDWI - muszą dostarczyć do ZUS odpowiednie upoważnienie.

Jednak brak zarejestrowanego upoważnienia po 1 czerwca 2005 r. nie będzie przeszkodą w przekazywaniu dokumentów do ZUS. Proces rejestracji będzie bowiem przebiegał na przestrzeni kilku miesięcy, a termin jego zakończenia zostanie podany przez ZUS z odpowiednim wyprzedzeniem.

Dodatkowe informacje dotyczące korzystania z usługi SDWI dostępne są na stronach internetowych e-inspektorat.zus.pl, pod ogólnopolskim numerem infolinii 0-801-410-410 oraz w terenowych jednostkach organizacyjnych ZUS.

emerytury
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)