Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Doręczanie pism – dłuższy termin

0
Podziel się:

Od 1 września br. terminy w doręczaniu pism w postępowaniu podatkowym zostaną wydłużone, pojawi się także obowiązek powtórnego awizowania.

Ta korzystna dla podatników zmiana wynika z wchodzącej w życie 1 września br. nowelizacji Ordynacji podatkowej. Nowela zawarta została w Ustawie z dnia 27 czerwca 2003 r. o utworzeniu Wojewódzkich Kolegiów Skarbowych oraz o zmianie niektórych ustaw regulujących zadania i kompetencje organów oraz organizację jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych (Dz.U. Nr 137, poz. 1302).

Zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej organ podatkowy doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę, przez swoich pracowników lub przez upoważnione osoby.
Pisma doręcza się osobom fizycznym w ich mieszkaniu lub miejscu pracy.

Pisma mogą być również doręczane:
° w siedzibie organu podatkowego,
° w miejscu pracy adresata - osobie upoważnionej przez pracodawcę do odbioru korespondencji.

W razie niemożności doręczenia pisma w ww. sposób, a także w innych uzasadnionych przypadkach pisma doręcza się w każdym miejscu, gdzie się adresata zastanie.

W przypadku nieobecności adresata w mieszkaniu pisma doręcza się za pokwitowaniem pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, gdy osoby te podjęły się oddania pisma adresatowi. Zawiadomienie o doręczeniu pisma sąsiadowi lub dozorcy domu umieszcza się w oddawczej skrzynce pocztowej lub na drzwiach mieszkania adresata lub w widocznym miejscu przy wejściu na posesję adresata.

W razie niemożności doręczenia pisma w mieszkaniu, miejscu pracy adresata lub na ręce pełnoletniego domownika, sąsiada, dozorcy itp. pisma przechowuje się przez określony czas w wyznaczonych miejscach.

Okresy przechowywania pism od 1 września br. ulegają przedłużeniu z 7 do 14 dni. A zatem, zgodnie ze znowelizowaną Ordynacją podatkową od 1 września br.:
° w przypadku doręczania pisma przez pocztę - pismo przechowuje się na poczcie przez okres 14 dni (a nie jak dotychczas 7 dni);
° w przypadku doręczania pisma przez pracownika organu podatkowego lub przez inną upoważnioną osobę - pismo składa się na okres 14 dni (a nie jak dotychczas 7 dni) w urzędzie gminy (miasta).

Od 1 września br. adresata zawiadamia się dwukrotnie o pozostawaniu pisma w ww. miejscach Powtórne zawiadomienie następuje w razie niepodjęcia pisma w terminie 7 dni.

podatki
msp
zarzadzanie
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)